kleppe9 Startet 18.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2015 Hei. Har en perkins som jeg holder på med en liten "overhaling" på. Har tatt av dysene og trykktestet de. Alle dysene "slapp" på 180bar, men i håndboken står det at minste arbeidstrykk er 135bar og setting pressure er 150bar. Motoren gikk fint på alle sylindre før jeg begynte å skru på den så da lurer jeg på om noen har en forklaring eller teori mtp dette trykket som ikke stemmer overens? Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 hvis motoren går fint skal ! man ikke skru Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 21.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Så lenge dieselpumpen klarer å levere nok trykk til å åpne dysene vil motoren gå ok, men den hadde muligens noe hard gange? Du trykket rolig opp til åpningstrykket? Er manometeret kalibrert? Det er ikke uvanlig at manometeret kan vise feil. Sitér dette innlegget Link to post
kleppe9 Svart 21.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Motoren gikk fint, og kunne ikke merke at den gikk hardt. Demontere dysene og fikk sjekket og gjort rent. Dysespissene gikk ikke så fint opp og ned i delen de er satt inn i, men etter demontering og rens gikk de av set selv når jeg tok den såkalte "slipptesten". Nå åpner de på 150bar og det er vel det som er rett ifølge manualen. Fikk montert topp og justert ventilklaringer idag. Reiser ombord på jobb imorgen så da blir ikke gjort noe mer før jeg kommer hjem igjen. Da blir det montert hydraulikkpumpe på aksel i forkant og en grundig nedvask før den blir nymalt og klar for montering i ombygd båt og forhåpentligvis noen gode år i tjeneste :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.