Aslakf Startet 19.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2015 Har en mercury motor, type OP034433, 60 hk, 1998 modell 2-takt.Nå har jeg sannsynligvis fått vanninntrenging i gearen, og oljen har blitt melkeaktig. Hva er den vanligste årsaken til dette, skyldes det at pakninger har røket eller at vannet trenger inn gjennom påfyllingshullene. Ser at pakningene her er dårlige/borte. Er det en komplisert jobb å rense ut oljen og skifte pakninger? Er det noen som har skiftet pakningene etter å ha hatt lekkasje?Ville være bra om noen kjenner til hvor jeg kan få tak i en manual/beskrivelse som kan brukes, og hvor jeg får bestilt deler til en ok pris?Takknemmelig for svar. Mvh Aslak Sitér dette innlegget Link to post
john kristian Svart 19.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2015 Det kan komme inn via drivaksel eller propellaksel, eller som du sier ved olje påfylling. Ta det av og trykktest det, så vil du finne fort ut hvordet lekker. Mvh John Kristian Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 19.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2015 (redigert) Unødvendig og bruke tid på og ta det av for og trykkteste. Man tar det ikke av før man har eliminert tettheten. Redigert 19.Oktober.2015 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 19.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2015 (redigert) Jeg vil gjette at det lekker i tetningene ved propellaksling, jeg mener at det finnes rep sett til disse..Det skal ikke være noe problem å bytte tetninger. Jeg vil anbefale deg å søke litt på YouTube. Jeg har sett gode snutter her som viser fremgangsmåten med veldig gode kommentarer. Redigert 19.Oktober.2015 av simon_a (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
Aslakf Svart 20.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2015 Takk for svar, det er nokk propellerakslingen som lekker. Er det komplisert å skifte pakningene, da en her også må ta med motorens alder. Jeg tenkte å skifte alle pakninger som er på akslingen. Ville være bra om noen kjenner til hvor jeg kan få tak i en manual/beskrivelse som kan brukes, og hvor jeg får bestilt deler til en ok pris?Takknemmelig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Wibbo Svart 20.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2015 Aslakf, du ser selv at pakningene på tappeplugg og påfylling er dårlige/borte..hvorfor ikke begynne med det enkle og mest sannsynlige lekkasjepunkt? Occams razor osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Aslakf Svart 20.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2015 beklager Wibbo, men det var nok tetningen i propeller akslingen som lekte. Er det noen som har skiftet pakning etter lekasje? Ville være bra om noen kjenner til hvor jeg kan få tak i en manual/beskrivelse som kan brukes, og hvor jeg får bestilt deler til en ok pris?Takknemmelig for svar. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 20.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2015 Service manualen online http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/40-50-55-60.html#/0 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.