Jump to content

Reparasjon vannlekkasje gir Mercury 60hk 1998 mod påhengs

Aslakf

Recommended Posts

Har en mercury motor, type OP034433, 60 hk,  1998 modell 2-takt.
Nå har jeg sannsynligvis fått vanninntrenging i gearen, og oljen har blitt melkeaktig.

Hva er den vanligste årsaken til dette, skyldes det at pakninger har røket eller at vannet trenger inn gjennom påfyllingshullene. Ser at pakningene her er dårlige/borte.

Er det en komplisert jobb å rense ut oljen og skifte pakninger? Er det noen som har skiftet pakningene etter å ha hatt lekkasje?
Ville være bra om noen kjenner til hvor jeg kan få tak i en manual/beskrivelse som kan brukes, og hvor jeg får bestilt deler til en ok pris?
Takknemmelig for svar.

Mvh

Aslak

Jeg vil gjette at det lekker i tetningene ved propellaksling, jeg mener at det finnes rep sett til disse..Det skal ikke være noe problem å bytte tetninger. Jeg vil anbefale deg å søke litt på YouTube. Jeg har sett gode snutter her som viser fremgangsmåten med veldig gode kommentarer.

Redigert av simon_a (see edit history)

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Takk for svar, det er nokk propellerakslingen som lekker.

Er det komplisert å skifte pakningene, da en her også må ta med motorens alder. Jeg tenkte å skifte alle pakninger som er på akslingen.

Ville være bra om noen kjenner til hvor jeg kan få tak i en manual/beskrivelse som kan brukes, og hvor jeg får bestilt deler til en ok pris?
Takknemmelig for svar.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...