Jump to content

Ta av propellere på 290DP drev

Faxen

Recommended Posts

Der er faktisk på hvilken nøglevidde, som passer på den yderste boltm afhængigt af årgangen. Jeg har et to år gammelt drev; der er det en 13mm )som jeg husker det, evt 15mm), som skal til. Det gamle drev, fra 1989, krævede en top i tomme dimmension (husker ikke hvilken).

Den inderste "møtrik" kræver et specialvæktøj.... Jeg vil fraråde rørtangen; den tager for hårdt. En hak-nøgle kan bruges, hvis du har en som passer, ellers er det til værktøjspusheren hos VP. Alt andet kan blive for dyrt.

Ja så fant jeg det ut, når det var litt sol ute. Mine drev hadde 13 mm skrue.

Den lokale VP pusheren sa "bruk rørleggertang".

Men så får jeg ikke av enden av systemet. Den sorte. Den skal vel bare trekkes av?

Sitter som spikra. Går det greit med avtrekker verktøy?

Faxen

Konen er skrudd ja, du fant det vel ut. På mine tidligere dp har innerste mutteren et finere splinemønster med låseskive under som skal bøyes inn etpar tenner på i splinemønster. Rørtang går fint på denne. På nyere Dp-e er det 19mm hode på bolten, og en annen type innermutter uten låseskive. På denne mutteren er det greiest å bruke VP spes. hylsa med hakk for å gripe inn i de to vingene som stikker ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...