Faxen Startet 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2015 Hva slags pipenøkkel trengs for å ta av propellerene på 290 DP drev. Har prøvet alt fra 17-22 mm. Er det noen spesiell nøkkel her? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
john kristian Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Ja det finnes jo wn egen orginal nøyle som du trenger. Spesielt på den innerste propellen. Det får du sikkert lånt av ein kar som har volvo drev i båten. Mvh John Kristian Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Eg mener eg brukte brukte en 19mm på den ytterste, og så tok eg innerste med rørtang under demontering. Fikk handlet inn orginal vertøy til monteringen igjen Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Få tak i rett verktøy før du begynner. Og bruker man rørtang på den inderste mutteren, er det stor sjangs for at den klemmes skjev og ikke passer ved montering, og at man da ødelegger gjenger. Det er dyrere enn verktøyet. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
mthoms Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Der er faktisk på hvilken nøglevidde, som passer på den yderste boltm afhængigt af årgangen. Jeg har et to år gammelt drev; der er det en 13mm )som jeg husker det, evt 15mm), som skal til. Det gamle drev, fra 1989, krævede en top i tomme dimmension (husker ikke hvilken). Den inderste "møtrik" kræver et specialvæktøj.... Jeg vil fraråde rørtangen; den tager for hårdt. En hak-nøgle kan bruges, hvis du har en som passer, ellers er det til værktøjspusheren hos VP. Alt andet kan blive for dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Adriatic27 Svart 20.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 Sjekk video på youtube "DuoProp change". Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Ja så fant jeg det ut, når det var litt sol ute. Mine drev hadde 13 mm skrue. Den lokale VP pusheren sa "bruk rørleggertang". Men så får jeg ikke av enden av systemet. Den sorte. Den skal vel bare trekkes av? Sitter som spikra. Går det greit med avtrekker verktøy? Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Faxen Svart 21.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Sjekk video på youtube "DuoProp change". Takk for super video. Den forklarte alt for meg. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Kaffelars Svart 21.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Ja så fant jeg det ut, når det var litt sol ute. Mine drev hadde 13 mm skrue. Den lokale VP pusheren sa "bruk rørleggertang". Men så får jeg ikke av enden av systemet. Den sorte. Den skal vel bare trekkes av? Sitter som spikra. Går det greit med avtrekker verktøy? Faxen Konen er skrudd ja, du fant det vel ut. På mine tidligere dp har innerste mutteren et finere splinemønster med låseskive under som skal bøyes inn etpar tenner på i splinemønster. Rørtang går fint på denne. På nyere Dp-e er det 19mm hode på bolten, og en annen type innermutter uten låseskive. På denne mutteren er det greiest å bruke VP spes. hylsa med hakk for å gripe inn i de to vingene som stikker ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.