Pjolter Posted April 30, 2003 Share Posted April 30, 2003 Ser på en båt med elektrisk styring med joystick.. det er det både på flybrigde og i styrhus.. Hva betyr dette??? Er det hydraulisk da eller??? lurer litt på dette siden det ikke er autopilot og har tenkt å montere dette. Flott om noen kan komme med noen tips om dette. Pjolter Quote I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
H.H Posted April 30, 2003 Share Posted April 30, 2003 På de fleste autopiloter har du en liten joystikk eller hjul som du styrer roret med. Denne er koblet til den elektriske hydraulikkpumpen som autopiloten styrer med. En del autopiloter har også mulighet for en liten fjernkontroll med samme funksjon, som du kan ta med deg dersom du har flere styrepossisjoner. På tenfjord styresystemer får du også en slik joystikk som du kan bruke i stedet for (eller i tilleg til) ratt, men det krever at du har en elektrisk styrepumpe, og den er ganske stor, så det er nok beregnet på større båter. Quote Link to post
Pjolter Posted April 30, 2003 Author Share Posted April 30, 2003 Da er det nok en slik en Båten er på 33 fot og i styrhuset kan jeg visst velge mellom ratt og joystick, men på flybrigden er det bare joystick... Det er ikke autopilot på den.. Pjolter Quote I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.