Throphy 2352 Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Er det noen som kan tipse meg hvordan jeg skal fylle olje på et nytt styreopplegg?? Utstyret er fra Tennfjord. Hvordan skal luftingen foretas?? Quote Hilsen Arve Link to post
Jensen_fra_Vest Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 (edited) På pumpen (rattet) er der en påfyldningsskrue, og på rorsylinderen er der 2 luftenipler. Etter å ha fyldt olie på pumpen, åpnes lufteniplerne (sett en liten slange på niplerne, og ha slangen i en flaske eller lignende, det sparer mye søl) Da er det bare å sveive i veg, men husk å fylde etter olie på pumpen. Edited May 22, 2005 by Jensen_fra_Vest (see edit history) Quote Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Røkke Posted June 19, 2005 Share Posted June 19, 2005 Oppdaget idag at hydraulikkoljen tøt ut av påfyllingsskruen når jeg økte farten på båten. Noen som har samme erfaring - og en forklaring ? Quote Link to post
Sero Posted June 20, 2005 Share Posted June 20, 2005 har du to styreposisjoner og ikke tett påfyllingstopp på den laveste posisjonen vil nok det piple olje ut der når båten setter seg ved høy fart . Det er kun på den høyeste posisjonen at det skal være påffyllingstopp med luftehull Quote Link to post
Alvito Posted June 22, 2005 Share Posted June 22, 2005 Du trenger helle ikke å fylle beholderen smekk full. 2/3 holder. Quote Link to post
Recommended Posts