Jump to content

Lekkasje fra varmtvannsbereder (Princess 45)


bergetun

Recommended Posts

Hei, 

 

Har oppdaget at det lekker mye vann fra varmtvannsberederen på den nye båten min.  

Det ser ut som det kommer ut rundt 220v varmekolben. 

 

Er det noe håp om å redde denne ? Tenkte kanskje jeg kunne skru ut kolben for å få ny pakning på, men er ikke mulig å rikke den.

 

Se youtube video:

 

Beklager videokvaliteten

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Beredaren är sannolikt en C-Warm Water storage heater.

 

 

MANUFACTURED IN THE UK FOR:

Cleghorn Waring & Co (Pumps) Ltd.
Icknield Way
Letchworth
Herts
SG6 1EZ UK
tel: +44(0)1462 480380
fax: +44(0)1462 482422
e-mail:    mail@cleghorn.co.uk

 

Ersatte min med en 40 liters Isothemp som jag lyckades pilla ner i ett tomt fack framför det främre motorrumsskottet.

Fungerar förträffligt och så blir det betydligt mer plats att jobba i motorrummet.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Vollen båtsenter og selger er innforstått med at de skal dekke de tingene som ikke virker (Det var den del dessverre), så det er ikke noen problem. Men jeg gidder ikke plage selger med bagateller om det er en enkel fiks.

Hvis valget sto mellom ny bereder fra Vollen Båtsenter eller en selvmekka bereder som kan begynne å lekke igjen når som helst så vet jeg hva jeg hadde valgt...

 

Edit: Det renner mange liter vann gjennom berederen hvis den begynner å lekke. Du kan regne med at alt vannet i tankene dine renner rett ut, gitt at tankene ligger høyere enn berederen.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke til denne berederen, men elementet ser veldig likt ut det som finnes i hjemmerberedere. Her trengs det et et spesialverktøy for å få ut elementet. Da min lokale rørlegger ikke ville låne meg dette, og lo litt av meg " for dette får du aldri ut, uten dette spesialverktøyet" Da lagde jeg det selv. En vanlig pipe som ble mekket til.

Jeg vil tro at noen har glemt å trekke ut støpselet, mens tanken har vært tom. Da kan pakningen ryke. Om du allikevel vurderer å bytte tanken, så er de jo først prøve om du får ut elementet og skifte pakning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...