Jump to content

At det går and!!!!


ter-av

Recommended Posts

Hei alle

 

Det er litt nifst, selvfølgelig, når du pusler avgårde i 5 knop, nyter livet på sjøen - så plutselig banker en dame (for det var jo ikke en kar slik jeg trodde først) på frontruta di og vil inn! Det skjedde oss idag. Jeg grep tak i videokameraet - og her kan dere hilse på damen dere også:

 

At det går and!

 

:yesnod::yesnod::yesnod:

 

ter-av

Redigert av ter-av (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Artig video-snutt, men jeg tror hun ville blitt fornærma og hakka skikkelig i ruta om hun visste at du kaller henne en kar!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hmmm, jeg trodde det var Anders. Men skjønner nå at det er Vanda. Må innrømme at jeg ikke ser forskjell på hun og han når det gjelder ender. Men nå har jeg lært noe nytt igjen. Og det er ikke første gangen jeg lærer av folk i dette forumet! :yesnod::yesnod:

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Flott skildring! Var d blå (M)anda for gakken?? Minner meg forresten om en episode som hendte oss på Nautholmene utenfor Lyngør i forfjor. Vi våknet grytidlig en morgen av noe skraping og banking, vi trodde først det var måker på dekk. Vi banket og slo i hyttetaket, men det ga seg ikke. Etter en stunde ble vi d...lei, så jeg stod opp for å se hva det var. Jeg kikket ut,men så ingenting?? så jeg tok en rask kikk over skutesiden. Der var (Gunde og Svanhild) Svane som drev ognhakket i skuttesiden. :eek: "Vi vil ha frokost"!! Så det fikk de selvfølgelig... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hmmm, jeg trodde det var Anders.

Veldig enkel regel: I fugleverdenen som i menneskeverdenen: De fargerike er hanner og de fargeløse er hunner. (skriver det bare for å sjekke hvor mange kvinnelige medlemmer vi egentlig har, men det med fuglene er sant!!)
Link to post
Share on other sites

Flott naturfilm.

Går jo snart Fjellstad en høy gang :yesnod:

Igår kom guttungen løpende mens jeg monterte div. ombord å fortalte at han hadde sett en kjell som hadde gått av reiret og så hadde det kommet mange kjell`er ut av eggene.

Skjønte ikke helt hvilke type fugl han hadde sett med en gang, men etter en god stund og en halv øl skjønte jeg at det måtte være tjeld han mente. :yesnod:

Nå skal det sies at han er ivrig speider, noe hans far IKKE var. :lol:

Var riktignok en tur på søndagsskolen, før jeg ble satt på dør :lol::lol:

Mvh

Redigert av firefighter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har fått noen spørsmål om litt flere detaljer rundt damebesøket som omtales i denne tråden. Og det gir jeg så gjerne:

 

Sammen med fruen tøffet jeg i sakte fart fra Kambo mot Son ved 12-tiden søndag. Vi nøt sola som endelig hadde klart å bryte gjennom regn og tåke (fortsatt kunne vi knapt se land på den andre siden av fjorden!). Like syd for Son havn ble roen brutt: Et andepar (to var det iallfall) i lav høyde kom rett mot baugen. Den ene flakset forbi, den andre valgte, mer eller mindre frivillig, å gå inn for landing på dekk. Jeg grep tak i videokameraet som alltid ligger klart. Fruen overtok roret. Og som dere ser; Vanda så ut til å ville komme inn. Da det ikke gikk ruslet hun rundt på dekket i ganske nøyaktig tre minutter før hun la ut på ny ferd. :lol:

 

Det ble forresten en utrolig fin dag på vannet. Fisk ble det også - og da var det fruen som grep kameraet. Og den snutten er det ikke utenkelig at vi ganske snart kommer tilbake til. Kan røpe såpass som at en sværing glapp.... :fishing:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Ha, ha! Artig snutt :lol:. Is There Anybody Out There...? Kan trygt si dette var et anderledes og andaktsfullt innslag fra båtlivet. Den så igrunnen ganske andektig ut der den spankulerte. Godt dere ikke kom så tett på hverandre at dere stod andføttes, ellers kunne noen og enhver fort blitt andpusten. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...