Jump to content

Garmin 527xs unsupported transducer connected

sabbakar2h

Recommended Posts

Da forstår jeg ikke hvordan unsupported transducer meldingen kommer opp. Jeg har sett den da jeg koblet til en tokanals CHIRP svinger, den hadde da en XID den ikke aksepterte. Nå har det kommet ny software som støtter 2-kanalssvingere også. Kanksje du også burde oppdatere software. 

http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=010-01092-00

Må lastes ned på PC og paakkes ut. Kopieres over på uSD kort, sett inn kortet etter at 527xs har startet og oppgraderingen begynner.

Redigert av abbor (see edit history)

Hvor finner jeg installasjonsmenyen på denne

Team Colibri

Takk for svaret

Bare hyggelig. Det er ca to år siden jeg lånte en 527xs så jeg må innrømme at jeg ikke har menyene fremst i pannebrasken lengre. Men jeg husker at jeg måtte legge inn giveren i en undermeny. Må nok henvise til manualen her er jeg redd, for jeg husker ikke menyvalgene direkte.

Har sjekket dette før eg skreiv her. det virker som at ekkoloddet ikke blir registret skikkelig og dermed ingen avanserte innstillinger.

Har sent support henvendelse til garmin også menn dei venter med å svare

Colibri

Redigert av sabbakar2h (see edit history)

sabb 2h 18 hk vart produsert fra 1966-1983 det finnes 5494 stk av dei

Jeg har 527xs, men har bare brukt den med CHIRP svingere med XID chip, så da vises det ingen meny for valg av svinger. Men antar at i ekkolodd oppsettet, muligens under Avansert bør det være mulig å velge svinger.

Det er ingen plass å velge svinger på denne. Under avansert får jeg berre valget gjenoprett fabrikkinstilinger

menn uansett takk for hjelpa

Tok en titt i manualen:

Meny-Ekkoloddoppsett-Innstallering-svingertype.

Side 19 i manualen. ;)

Jepp det stemmer at det er innstallerings muligheter der menn det står også at vist enheten installeres automatisks  så viser ikke dette .Den installeres automatisk hos meg menn det er fortsatt feilmelding og ingen andre valgmuligheter i denne settingen alt som står der er gjenopprett fabrikkinnstillinger.

Menn takk for bryet.

Jeg har 527xs, men har bare brukt den med CHIRP svingere med XID chip, så da vises det ingen meny for valg av svinger. Men antar at i ekkolodd oppsettet, muligens under Avansert bør det være mulig å velge svinger.

Hvilken type svinger er det du har med XiD chip Og virker denne uten problemer

Ser nå at P79 blir levert med XID, og da vil du ikke ha noen valgmulighet nei. Jeg brukte 527 med TM150 (som hadde XID) og P66 (som ikke hadde XID).

Det virker rart om P79 ikke skal støttes, på nettsidene står det at den skal støttes. Da heller jeg også mot at den ikke er riktig koblet, og at det er på tide å kontakte forhandler og flytte problemet til dem.

Hei alle sammen takk for alle svar skikkelig godt form dette her

Oppdatering. Eg har i dag hatt kontakt med Garmin både på e påst og tlf.

Jeg blir Råda til å prøve en annen svinger av samme type .visst ikke dette løser problemet må eg retunere både

Boks og svinger for feilretting av eventuelle software feil

Var svaret eg fekk hos dei .

Ingen tekniske triks eller oppdateringer å få .

Altså ingen hjelp til selvjelp får å løse dette problemet

Oppdatering:

Fekk prøve med en ny boks frå forhandler i dag. problemet er der forsatt dette tyder på at det er ikke noe galt med boksen min.

Skal prøve med ny svinger (P79) neste veke.Vist ikke dette hjelper så for garmin ta seg av dette problemet.

Noen som har andre forslag på løsning så berre skriv det her

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...