Jump to content

Legge Nimbusenen for salg nå, eller vente til våren ?


Puffen

Recommended Posts

Etter beslutningen om å flagge ut båtlivet til Middelhavet, vil jeg trappe ned båteksponeringen hjemme.  Kommer derfor til å selge min nydelige Nimbus 365, og evt. ha en liten Vestlandsbåt.  Når beslutningen først er tatt så hadde det vært greit å fått solgt nå med en gang.  Men hva tror dere om markedet nå, i forhold til våren ?  Det  er selvf. enklere om våren, men hvor mye utgjør det f.eks. i pris for en båt til 2 mill + ?  Det er jo bare å legge den ut, men hvis markedet er kaldt, så vil det være dumt å ha den liggende lenge ute.

Noen gode råd og innspill ?

Redigert av Puffen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tror prismessig er ganske hipp som happ. Har fulgt godt med i markedet sist år da jeg skal handle ny båt nå, og generelt: de båtene som er kurante til en ok pris går greit. De som satser på høy pris blir liggende. Det er langt færre båter på nett nå, men samtidig så er det vel kanskje litt færre som kikker også? Det selv om Finn er blitt en hobby for flere enn meg;) Ville prøvd nå hvis du vet du skal selge, og tror ikke du kan regne med mye mer i sum til våren.  Lykke til

Link to post
Share on other sites

La akkurat ut vår gamle treseiler for salg  :sad:  Dessverre viser det seg at for vår båt var nå et like godt tidspunkt som på våren.... Båten lå ute i 2 uker før den var solgt. Tror som det blir sagt over her at det er helt avhengig av båttype - og sånn som din båttype tror jeg går til omtrent samme pris uansett, hvis den er kurant og greit priset.   

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Prisene er jo ofte litt høyere til våren, men det er jo konkurransen også... :rolleyes: Det er jo ikke allverden man må ut med for en annonse på finn.no :wink: , så jeg hadde lagt den ut nå, og om det ikke ble noe salg ila annonsetia, lagt den ut igjen uka før påske som Worry sier :thumbsup:

 

 

Er prisen rett selges den fort. Er prisen for høy hjelper hverken vår eller sommer...

 

Forøvrig er jo dette en forutsetning for å få solgt. :yesnod:

Redigert av ashfirelate (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som flere skriver, avhengig av båttype. Har en skjærgårdsjeep jeg vurderer å selge. Den venter jeg med til våren. Livsstilbåt (som Nimbus'en til trådstarter) tror jeg potensielle kjøpere er i markedet hele tiden. De ønsker å ha planene for sommeren klar så tidlig som mulig. Konklusjon min, impulsbåter legges ut til våren, andre er det marked for hele året.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...