Jump to content

Oppstart av ny VW marine SDI 50-4 som har stått i 6 år


PerML

Recommended Posts

Hei godtfolk.

 

For 6-7 år siden, sette min far en ny motor i sin oter 22. dette er en fabrikk ny VW marine SDI 50-4

der har den stått siden. 

No er de vel på tide att denne kjem seg på havet igjen, så båten vart flytta inn til meg og min sønn. 

Litt om hva min far har gjort, diesel, vann, ekson, plasering er fikset. 

Vi har nå kobla til motoren på batteri. på 105 Ah med 750 A. som skal være mer en nok til starting.

 

de som skjer, er att vi vrir nøkkelen, i display står "nøytral" og blinker. og motor varsel lys lyser. 

ved trykk på start knappen klikker de i relet, og i starteren. men ikke noe mer. 

målt direkte nøytral vakten, og den gir utslag, så den står sikkert i nøytral. 

 

via displayet, kan ein kjøre til ekstra display, og kan da koble bru mellom desse, i bruksanvisningen står de att vist ein ikke har vendbar gire skal ein koble bru mellom konntakt 1 og 2. prøvde dette, og da virker de som starter slår inn, men ikke går rundt. ikke noe i motoren sveiver av dette, og ingen "hosting"

 

eg er ingen maskin mann, og youtube har vårte godt brukt siste dagene,, men nå føler eg meg låst her.

 

noen som kan hjelpe meg videre med noen gode tipps?

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg bare kaster ut det første som slo meg.
Har noen glemt å sette på plass jordingskabel til motor?
Eller om eventuelt denne har dårlig kontakt
Sett en startkabel i fra batteriet til gods på motoren å prøv igjen.
Regner med at du har kontroll på batteriet men dobbelt sjekk om det virkelig er nok strøm på det til å starte.
Er det litt for lite så klikker det bare i starteren.
 

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne motoren jorder seg selv (?) siden der er sort og rød fra motoren. direkte til batteri.

 

men vi fekk start :) var i styrekontrollen, feilen befant seg. der måtte vi sette bro fra 1 til 2.  (selv om dette ikke er noe forklarende) men har med nøytral posisjon på gear. da tok starteren fint.

De eg opplevde i stad, var sikkert grunna 7 år i ro. tenker de var tungt å dra den rundt for starteren, og vanskeligt å bygge opp trykk i motoren, nå går den som en klokke. 

 

Takker for god hjelp så lang her inne, roper ut vist de dukker opp nye utfordrende problemer

Redigert av PerML (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...