Maika Startet 25.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2015 Jeg skal ha ny rekke, og dersom jeg går for wire wil jeg presse terminalene selv. Hva slags tang brukes til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Endene er skrudd. Du trenger ingen tang. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 En hydraulisk presse er nok tingen vil jeg tro. Jeg byttet rekkewirene selv på min forrige båt, og var innom et lokalt firma som driver med wirer, men de hadde ikke utstyr som kunne klemme over terminalene i hele lengden. Det ble til at jeg bestilte wirer med terminaler etter å ha tatt mål. Terminalene jeg brukte var justerbare i den ene enden så du har litt å gå på når du monterer dem. På båten jeg har nå er det lagt line de ytterste centimetrene i den ene enden. Det gjør det lett å tilpasse, og jeg har mulighet for å kutte linen med kniv for lettere å kunne løfte om bord igjen en som har falt over bord. Ellers så vet jeg at Ask her på forumet tidligere har beskrevet bruk av tau i stedet for wire på sin katamaran så det er kanskje noe du kan vurdere. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Du kan for eksempel bruke Sta-lok eller norseman terminaler. Å presse egne terminaler med tang tror jeg ikke du får til, med mindre du ikke går for en hjemmesnekra variant. Sitér dette innlegget Link to post
seilofil Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Finnes fler typer som man kan presse på selv. Har selv presset på ved ombygging av rekkewire på seilbåt. Ser at Flak har tenger og hylser til Nicopress. Ofte har båtutstyrsbutkker tenger som man får leie. Det er lurt å tre krympeslange over hylsene for et best mulig resultat. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 (redigert) http://www.bosunsupplies.com/Hand-Swage-Rigging-Tool/ De har alt du trenger! Redigert 26.Oktober.2015 av lano2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart 1.September.2017 Del på Facebook Svart 1.September.2017 Ser at denne tråden ikke er helt ny, men sjekker litt på om det går an å finne håndpresse-terminaler og press-tang i metrisk størrelse . Iano2 er inne på dette, men Suncore er et amerikansk selskap som produserer i tommestørrelser. De har uansett et interessant konsept, se : Ideelt sett ville jeg helst bare bytte wiren med den ene gaffelen og gjengestussen. Strekkfisker og koblinger kan jo vurderes visuelt, og det er vel ikke nødvendig å bytte deler i andre enden som er helt fine. Så en leverandør av det samme som Suncore, men med metriske mål hadde jo vært midt i blinken. Alternativt må man også kjøpe imperial størrelse wire og bytte alt. Har ikke funnet noen leverandør av slikt metrisk utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.