Arvid_A Startet 26.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2015 Hei! Det har fra høyt administrativt hold i rederiet, kommet ønske om forheng foran inngangen til stikklugaren i båten. Vi ser for oss en løsning med sideveis buet/bøyd glideskinne (vanlig gardintype med "U-profil" og "plastløpere" - se bilde av skinnetypen nedenfor). Lengden blir ca 90 cm og buen skal ha en radius på ca 60 cm. Finnes det noen lure måter å bøye en slik aluminium glideskinne på, vha redskaper man finner i en normalt utstyrt snekkerbod, og uten at skinneprofilen ødelegges? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Det finnes ferdige buer for glideskinner. For eksempel denne: http://www.kirsch.no/produkter_no/produkter_skinner_no/produkter-skinner-flexi-no Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Arvid_A Svart 26.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Takk, NilsPils!Det 135 graders skjøtestykket må sees nærmere på! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 30.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2015 Hei igjen! Bare for å få rundet av denne. Skjøtestykkene som er nevnt ovenfor, ble for korte til at de passet inn i opplegget. Etter en del snusing hos andre gardinskinneleverandører, endte jeg til slutt derfor opp hos Nordeko AS på Hønefoss. http://www.nordeko.no/ De laget til det jeg trengte - en 1 meter lang buet glideskinne - fiks ferdig med glidere og klips til takfeste. Pris: 315 kr. Alt tyder så langt på at rederiets administrasjon kan bli fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 30.November.2015 Del på Facebook Svart 30.November.2015 Det finns ett system som heter Silent Gliss som är mycket lämpligt för detta ändamål. Dom bockar glidskenor efter mall/mått. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 30.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2015 Jo, ebonita, Jeg var innom dem også, men bakket pent og rolig ut da jeg hørte prisen. Mener det var 780kr de skulle ha for herligheten komplett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.