Knappern Startet 26.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2015 Da gikk det til hel.... med drevet midt i Drøbaksundet. Lå i marsfart og båten bråstoppet uten forvarsel eller ulyder. Signaliserte til fire andre båter men alle kjørte rett forbi. Ringte RS og dem var på plass på under 5 minutter(creds). Ganske uhyggelig å drive midt i leia der. Godt det skjedde nå og ikke på begynnelse av sesongen hvertfall. Tok av toppen på drevet og aksel går fint rundt i fri, men sitter fast i gir Noen som kan anbefale et "rimelig" drevverksted i vestby-østfold område? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Pequod Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 (redigert) Uff, ikke hyggelig å høre, håper at du får fikset dette! Men jeg blir også oppgitt når jeg nok en gang hører om folk som bare kjører rett forbi uten å stoppe når noen signaliserer om hjelp! Jeg blir rett og slett litt forbanna! Jeg synes jeg har lest mye mer om slikt denne sesongen enn enn i fjor? Folk som kjører forbi både når båter med motorstopp ligger og driver og når en guttunge kaver i sjøen mens båten hans ligger med bunnen opp ved siden av ham! Jeg hadde bare vært båteier i noen få måneder da jeg ble var en fyr som signaliserte til meg mellom Osloøyene fra en mye større båt enn min, men selv om jeg var fersk skjønte jeg jo tegninga og kjørte bort til ham for deretter å buksere ham til land. Skjønner ikke at folk klarer å overse dette - og ikke skjønne forskjellen på noen som høflig vinker og noen som ber om hjelp! Redigert 26.Oktober.2015 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Knappern Svart 26.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Ja vi var to store menn som sto på dekk og en bak og viftet med armene i kryss. Da bør man skjønne at noe er galt. Det var det første RS sa vi skulle gjøre i håp om at noen kunne hjelpe. Men det er jo mulig folk ikke har sett det, verre er det om man overser det. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Framtia Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Det er ganske vanlig at det ligger båter og driver der, populært sted for fiskere av alle slag. Må innrømme at jeg sjelden ser på folk ombord for å vurdere om de eventuelt har problemer. Forsøkte du å kalle opp passerende båter på VHFen? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Marida Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Høres ut som om du må en tur til Ravn`s Garasje i Båstad med drevet ditt Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 26.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Nei jeg hadde bare RS på øret Burde vel ha kalt opp på VHF da jeg vet mange av dere på båtplassen var på Borgen.Var dit vi skulle og siste helga da kroa var åpen, men ble heller en tur til Drøbak Ravns Garasje er notert Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Jangul Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Fint at dette gikk bra!! Stoppet for en far med sine 2 små sønner I en jolle som ikke startet å fikk de inn til båtplassen deres...håper noen ihvertfall stopper og spør hvis jeg trenger det en dag!! Ser jeg noen som ser ut som de trenger hjelp spør jeg da I det minste!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.