Jump to content

Bråstopp for sesongen, defekt Bravo 3 og reddet av RS


Knappern

Recommended Posts

Da gikk det til hel.... med drevet midt i Drøbaksundet. Lå i marsfart og båten bråstoppet uten forvarsel eller ulyder. Signaliserte til fire andre båter men alle kjørte rett forbi. Ringte RS og dem var på plass på under 5 minutter(creds). Ganske uhyggelig å drive midt i leia der.

 

Godt det skjedde nå og ikke på begynnelse av sesongen hvertfall. Tok av toppen på drevet og aksel går fint rundt i fri, men sitter fast i gir :confused:

 

Noen som kan anbefale et "rimelig" drevverksted i vestby-østfold område?

 

bilde

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

Link to post
Share on other sites

Uff, ikke hyggelig å høre, håper at du får fikset dette!

 

Men jeg blir også oppgitt når jeg nok en gang hører om folk som bare kjører rett forbi uten å stoppe når noen signaliserer om hjelp! Jeg blir rett og slett litt forbanna!

 

Jeg synes jeg har lest mye mer om slikt denne sesongen enn enn i fjor? Folk som kjører forbi både når båter med motorstopp ligger og driver og når en guttunge kaver i sjøen mens båten hans ligger med bunnen opp ved siden av ham!

 

Jeg hadde bare vært båteier i noen få måneder da jeg ble var en fyr som signaliserte til meg mellom Osloøyene fra en mye større båt enn min, men selv om jeg var fersk skjønte jeg jo tegninga og kjørte bort til ham for deretter å buksere ham til land.

 

Skjønner ikke at folk klarer å overse dette - og ikke skjønne forskjellen på noen som høflig vinker og noen som ber om hjelp!

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja vi var to store menn som sto på dekk og en bak og viftet med armene i kryss. Da bør man skjønne at noe er galt. Det var det første RS sa vi skulle gjøre i håp om at noen kunne hjelpe. Men det er jo mulig folk ikke har sett det, verre er det om man overser det.

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

Link to post
Share on other sites

Nei jeg hadde bare RS på øret :smiley:  Burde vel ha kalt opp på VHF da jeg vet mange av dere på båtplassen var på Borgen.Var dit vi skulle og siste helga da kroa var åpen, men ble heller en tur til Drøbak :smiley:

 

Ravns Garasje er notert :thumbsup:

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...