Drømmende Startet 26.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2015 Finner lite tester og stoff på nettet om NB 800. Er det noken her som kan komme med litt erfaringer angående båt typen? Sitér dette innlegget Link to post
Drømmende Svart 28.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2015 Ingen som har noke å skrive om NB 800?? Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 30.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2015 Jeg har nok ikke mye direkte erfaringer med NB800 bortsett fra at jeg liker disse båtene godt og også seriøst vurderte NB800 da jeg for tre-fire år siden var på utkikk etter «ny» bruktbåt. Kun tilfeldigheter gjorde at det ikke ble NB800 på meg. Jeg var å så på et par-tre NB800 i den perioden så jeg kan nok kanskje svare på noe av det du ønsker svar på men det er lettere å svare på konkrete spørsmål. Øverst på listen over minus kommer kanskje den lille uteplassen. - Men til gjengjeld er plassen inne desto større. Smak og behag. En av annonsene på Finn jeg har lagret fra den tiden jeg var på utkikk etter ny båt er denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36198771- Husker jeg la inn bud på denne - samme som asking price. Da den ble merket «solgt» kort tid etter angret jeg på at jeg ikke hadde lagt inn et høyere bud. Jeg var aldri å så på denne båten men ut fra bildene å dømme (såfremt bildene er fra 2012 når annonsen ble lagt ut) er det en av de flotteste (mest velholdte) NB800 jeg så annonsert den tiden jeg var på utkikk etter båt. At den hadde Yanmar motor (og ikke VP) så jeg på som et pluss. Her er en annen annonse jeg også fremdelse har lagret: http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=33806705 - La inn et bud på denne også. - Også dette en meget velholdt og flott båt ut fra bildene å dømme. Mener å huske at denne båten lå for salg en god stund etter at mitt bud ble avvist og at senere prisantydning faktisk var lavere enn mitt bud. BTW, dersom noen kjenner til båtene i annonsene som linket til ovenfor hadde det vært interessant å vite hvor disse er i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Drømmende Svart 30.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2015 Takker for litt info. Synest også det ser ut som flotte båter. Har kun sett bilder enda og fikk da bekreftet det eg fryktet at uteplassen var liten. Det eg lurer på er egentlig alt av info. Er det gode sjøbåter, sitter dei godt i sjøen eller driver dei lett av i vind, kvalitet, ser nokre av dei har VP 31 er det gode maskiner, er det noke spesielt ein må være spesielt på vakt etter på desse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
mbm Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Båtene er gode i sjøen under fart men de driver som korker med liten / ingen fart. Båtene er vel nærmest flate under uten noen kjøl å snakke om. I tillegg er det en forholdsvis høy båt med stort vindfang. Baugpropell anbefales. For meg så virker NB800 - i likhet med de andre modellene fra NB - å være meget bra kvalitet. Har vel ikke hørt om noen gjengående svakheter, men vær oppmerksom på om båten har to store skyveluker i taket så er disse, i motsetning til resten av taket, ikke isolert. Dette gjør at det lett danner seg kondens / fuktighet her. Vær også oppmerksom på at disse båtene også ble levert som halvfabrikata. Fabrikkbygde båter vil nok som regel være tryggere å kjøpe, mens en halvfabrikata vil nok være rimeligere. Motor overlater jeg til andre å kommentere, men kan kort si at jeg har samme motor selv og fikk vel ikke noen indikasjon på at dette ikke var bra motorer når jeg handlet for noen år siden. Har heller ikke erfart problemer de få årene jeg har hatt denne. Men eksosen kan være plagsom om man oppholder seg på dekk ute ved lav fart og lite gunstig vindretning. Hadde Yanmar motor tidligere og forskjellen mtp. eksos ved overgang til VP må nok sies å være formidabel. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 5.Februar.2017 Del på Facebook Svart 5.Februar.2017 Skal se på en NB 800 med Yanmar 135 hk, 1993 mod. Noen som vet hva fart den bør gå og hvilken omdreiningen den skal gå på maks.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.