Jump to content

Yamaha 70 hk 2-takt vil ikke i revers - hvordan fikse?

morgull

Recommended Posts

Hei. Har kjøpt en Yamaha 70 hk 2-takt fra 90 tallet som jeg ikke får i revers, kun forover og fri.

Tenkte først det var kabelen fra kontrollboksen til gir overføringen i motoren som måtte justeres, men får kun forover og fri også når jeg girer direkte på motoren.

Når jeg setter gir overføringen i revers så står motoren i fri. Når jeg setter den i fri og forover så står giret i forover posisjon. 

Det virker som hele girsystemet har blitt forskjøvet..

Det er ingen skrapelyder når jeg girer..

Problemet må vel da sitte i selve undervannshuset?

Er dette noen som har vært borti samme problem tidligere og som vet hvordan dette fikses?

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Ja, den var sånn når jeg kjøpte den i høst. Impeller ble byttet på den tidligere i år, så det er mulig det kan ha skjedd noe når de hadde av girhuset på den da. Skal sjekke med forrige eier når det skjedde.

Er det noen "enkel" prosedyre for å justere dette selv slik at det blir riktig igjen (hvis det er der feilen ligger), eller er dette noe som bør overlates til proffene?

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

på disse motorene er det ikke slik leamikk som låser når den settes i revers, låsingen besørges av en hydraulisk hjelpesylinder.   så jeg har nok mest tro på at girsjalteren ikke traff riktig på stjerna ved sammenetting. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...