2206saha Startet 27.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 27.Oktober.2015 hei. jeg lurer på om det er er veldig krevende jobb og flytte diesel motoren bakover i en snekke. så langt bak som mulig i en 20 fots trio snekke vet at man må forkorte/ kjøpe drivaksel og flytte motorfester og kjøpe nye kabler til gass og gir handler. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 27.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2015 Det mest åpenbare problemet er at vinkelen mellom girkassens flens og akselen endrer seg. Du må med andre ord tilpasse beddingen (motorfundamentet) eller kjøpe en fleksibel kobling som tillater vinkelavvik. Ellers er det ikke å anbefale å flytte den langt bak pga vektfordeling i båten, den bør stå noenlunde midt i og ganske lavt. Er det på grunn av en stor motorkasse midt i kabinen at du vil flytte ? Sitér dette innlegget Link to post
2206saha Svart 27.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2015 jeg ønsker og flytte motoren bakover fordi båten skal bli brukt til torskefiske. styrehuset vil bli flyttet frem for å få bedre dekksplass. men om jeg ikke flytter motoren bakober blir båten å laste skjeft. jeg må få fisken forran motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.