Dinamo Svart 5.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2015 Når eg ser dette bildet: Eg trur eg ville tatt lekkoljerøret frå dysene vekk fra oljefilteret, og lagt det rett i tanken. Samtidig plugga den opningen i filteret. Dette fordi at hvis der er luft i systemet, og dysene kvitter seg med denne via lekkoljerøret, so går den luften tilbake til filteret, og til neste runde i ein runddans. I tanken kjem den luften seg ut av systemet, og er borte. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 5.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2015 Til Dinamo: Lanserte tankene dine til han sabbkaren. Han var enig at i en kort søkeperiode for å se etter luft i en kanne etc. kunne kanskje dette være veien å gå for å se om det kom luft i returen. Men det er et helt lukket system og så lenge anlegget er tett kommer det ikke luft i returen. Motoren produserer ikke luft. Luften må komme fra en plass. Han foreslo å lage en liten provisorisk tank og plassere den godt høyere enn motoren. Lufte godt og kjøre motoren så lenge du er sikker på at det ikke er luft noen plasser og deretter stoppe. Med fall fra tank til motor skal det normalt kunne oppdages om det er antydninger til små lekkasjer som kommer over dager. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 5.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2015 Men det er et helt lukket system og så lenge anlegget er tett kommer det ikke luft i returen. Eg vil sei det slik at så lenge anlegget er tett og fritt for luft, kommer det ikke luft i returen. Hvis det er luft i systemet derimot, kan den g\å rundt og rundt i denne sløyfa. eg veit at der fins motorfabrikanter som absolutt tilrår å leggja denne returen til tanken. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Torehje Svart 6.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2015 Skal prøve å lage til en dagtank som står høyere enn motoren for å prøve samt anskaffe et startbatteri. Men nå er det jobb i 2 uker så får ta det igjen:) Takk for alle innspill:) Sitér dette innlegget Link to post
Torehje Svart 18.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 Har fått noen innspill fra en skips maskinist. Han mener jeg burde ha et startbatteri og ikke et forbruksbatteri slik jeg har i dag for å få mer omdreininger på starteren og dermed mer kompresjonsvarme. Han mente også at å montere en motorvarmer ville gjøre starten lettere. Høres dette fornuftig ut? Sitér dette innlegget Link to post
Torehje Svart 30.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2015 Båten ligg no til sals. Link til finn annonse finns under marked Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.