Faxen Startet 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2015 Jeg har blitt fortalt at man bør bruke liten rulle ved påføring av bunnstoff. Hvorfor, går jo mye fortere med stor? Selv benytter jeg lang stang, slik at sprut ikke er noe problem. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Worry II Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 (redigert) Du har ikke så stor båt da, Faxen ! Jeg har alltid brukt liten. Blir lett for tykt lag med stor rulle. Presser hardt med liten, får å få så tynt lag som mulig. Stoffer kun der det tengs + vannlinja. Redigert 28.Oktober.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 28.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Takk for det, Worry. Jeg stoffer vel omtrent som du. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Worry II Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 (redigert) Riviera'n hadde blått bunnstoff, så den skal som alle mine tidligere båter få sort til neste år. Da synes det godt hvor det behøves maling året etter også. Smart å bytte farge i blandt Redigert 28.Oktober.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Bruker liten rulle rett og slett fordi jeg synes det er enklere :) Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Jeg bruker liten skumrulle, dog detter spissen av etter en stund. Bruker ca. 2 ruller på en Riviera 925. Men syntes resultatet skumrulle blir best. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Jeg bruker liten flossrulle. Den dekker akkurat vannlinjen, og er stor nok til de stedene jeg flekker over lenger nede. For min Saga 27 går det da med en 0,7 liters boks. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 (redigert) Har ikke step og steglister å ta hensyn til, så jeg bruker stor (18cm) korthåret rulle og forlenger. Den legger på rimelig tynnt om man vil og med forlenger slipper man å krype så mye og arbeide over hodehøyde. Hadde tatt vesentlig lengre tid og vanskeligere å få jevnt med minirulle. Redigert 28.Oktober.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Den har vel litt større undervannskrog enn min? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NilsPils Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Med liten rulle kommer man lettere til i krokene . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
BMF Svart 19.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2016 Med liten rulle får du mere for pengerne idet det tager længere tid Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Hakkannen Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Med liten rulle får du mere for pengerne idet det tager længere tidMinner om da jeg kjøpte DVD-filmer under studietiden, kjøpte sjelden filmer med kortere varighet enn to timer, ville jo ha litt igjen for pengene Jeg bruker liten flossrulle på min seilbåt på 44 fot. Stoffer der det trengs og ekstra i vannlinja. Hadde nok godt raskere med større rulle, men synes de mindre er lettere å bruke uten at det blir for mye søl. Har to håndtak, et vanlig kort jeg bruker der jeg kommer lett til og et forlenget (40cm lengre) som jeg bruker når jeg skal til under båten (får nådd et større område uten å måtte forflytte legemet for mye). Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Kan vel få bunnstoff på sprayboks også ! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Kjøp stor, liten og en pensel så er du dekka. Er jo kast og bruk disse rullene osv så en trenger ikke å legge så mye penger i det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.