Jump to content

Skadet Nordkapp Noblesse 760, noe å kjøpe?


Dreuf

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg ser for tiden på en Nordkapp Noblesse 760 som man mildt kan si mangler vedlikehold..

 

Dersom prisen er tilstrekkelig justert til å kunne sende båten avgårde for rep, er dette ett kjøp som kan være verdt det?

 

bilde

bilde

bilde

bilde

 

Skaden er taksert til 75.000,- i plasting og 25.000,- i lakk.

 

Høres dette sannsynlig ut, og hvor mye mindre vil båten være verdt den dagen man selger den ferdig reparert?

Link to post
Share on other sites

He he ...det hadde ikke jeg trodd et sekund på at denne skaden kommer på ca  kr 75000.- + lakking. hvis det er forsikringselskapet som selger kan du regne med at det fort blir det dobbelte. i tillegg må du påregne demontering av alt utstyr som ligger på denne siden innvendig i båten og med en timepris på kr.1000.- + mva flyr timene av sted tro meg, sitter i en forsikringssak selv i disse tider.., :nonod:

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Jeg har vurdert noe tilsvarende, men da skulle jeg gjøre alt selv. Hvis du velger å sette bort vil jeg si det er galskap. Timene flyr, blir bare lønnsomt hvis du kan sette timesatsen til null (men da kan det være god butikk). Flere som meg der ute, hvis ingen går på dette privat lønner det seg ikke å sette bort. Da må du få en veldig god pris, god nok til å legge rett på Finn og tjene penger uten å røre båten. (jeg har tatt veldig feil før, så min subjektive mening)

Link to post
Share on other sites

Hvis skadene primært er over vannlinja så er det vel ingen umulig oppgave å reparere på hobbybasis for en overkommelig sum av penger og timer (men med rett kunnskap og metoder naturligvis).

Den har kanskje ligget og slått borti noe i en eller annen storm eller vært i kollisjon?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

den der var virkelig en sorg å se!  den har ligget å dunka i brygga uten sikkelig fortøyning.. laminatet rundt det store hullet har garantert trekt vann, så der må man skifte ut mye mere enn selve hullet! hva med inredninga?

Synes det er helt ufattelig at folk kjøper seg båter til 6-700000, og manglr totalt kunskap om båt og hvordan de skal behandle dem! Båten der er knapt verdt motorinstalasjonen. 75.000 kommer du ikke langt med om du skal få noen til å gjøre jobben sikkelig.. skal du gå på dette alene bør du vite hva du driver med. Det kan være strukturelle skader på spant eller stringere også

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

 

den der var virkelig en sorg å se! den har ligget å dunka i brygga uten sikkelig fortøyning.. Hvet du dette eller bare synser du ?

 

Dette er typiske skader som oppstår når en båt ligger å dunker mot noe, om den har slitt seg eller hatt slakke fortøyninger vites ikke.  Det skal ha vært store krefter for å lage det hullet i sida på skroget ihvertfall!  At noen ikke har passet på den er helt sikkert... ingen diskusjon, om ikke den er stjælt å forlatt på havet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

alle kan være uheldige men når båten enten sliter seg ligger på en uegnet plass, eller har feil type fortøyning så det får slike dramatiske konsekvenser så er det noe som har sviktet! Jeg har drevet med båt i mange år, og de skadene du ser der er skader som har oppstått over lengre tid. Hvor du vil hen med denne diskusjonen vet ikke jeg. Grunnleggende tiltak for at slike ting ikke skjer er: gjevnlig tilsyn, sikkelige fortøyninger, egnet båtplass i forhold til vær og vind/båttype. 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Båten ligger til salgs i Svolvær: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=65806332&searchclickthrough=true

Dessverre alt for langt å reise for å se på den...

Som det står i annonsen så er det ett inkassosalg, så det kan vel forklare det manglende vedlikeholdet...

 

Budet er som sagt på 175k sist jeg var i kontakt med advokaten. Det er litt spesielle regler på ett inkassosalg, så man må f.eks legge bud med 6 ukers frist.

 

Av påkost så er dette oppgitt på taksten:

 

- Problem med styring til motor fra førerplass - 40.000,-

- Plasting - reparasjon av skrog - 75.000,-

- Rengjøring og maling - 25.000,-

- Diverse arbeid - 10.000,-

 

I mine øyne, om man kunne fått båten strøken på vannet for en total på 300-350.000,- så har man ihvertfall margin for å kunne selge den om ett års tid for samme pris selv om den har hatt en skade.

 

Jeg har prøvd å kontakte takstmannen om tilstand ellers på båten, men han er ikke lett å få tak i.

 

Under bildet av skaden på siden så står det "Plastskade SB - pga kai - pullert", så det ser ut til at -morten- har rett i sine antagelser.

Link to post
Share on other sites

Fant den ikke på finn først fordi jeg søkte på "Noblesse"  :saint:

 

Ja da drar jeg og henter den straks, er jo bare et par times biltur unna  :giggle:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...