Jump to content

Årets gjestehavn: Bekkjarvik


Dreamer

Recommended Posts

Joda, Bekkjarvik er antakelig veldig fint. Likevel stusser jeg litt. Her er lista:

 

1. Bekkjarvik 34 prosent

2. Kulleseidkanalen 29 prosent
3. Værlandet 18 prosent
4. Arendal 8 prosent
5. Grimstad 8 prosent
6. Stavern 3 prosent

 

Det er jo Båtmagasinets lesere som har stemt, men hvor relevant er det? Det er jo litt spesielt at f eks Stavern kun har fått 3 %. En populær gjestehavn som Kragerø har da tydeligvis mindre enn det. 

 

For noen år siden ble f eks Honningsvåg kåret til årets sommerby av Reiseradioens lyttere. Folk i Honningsvåg stemte til "krampa tok dem". Det blir til og med sagt at rådmannen betalte mobilregningen til folk for å få folk til å stemme. 

 

Spørsmålet er hvor relevant Båtmagasinets kåring er? Har lokalpatrioter i Bekkjarvik, Kulleseidkanalen og Værlandet stemt til "krampa tok dem"? 

Link to post
Share on other sites

Synd index, alle kan være uheldige uansett havn, men kan vel ikke dømme plassen utifra tilreisendes mangel på folkeskikk, om det nå var det som fratok deg søvnen da. Jeg hadde heller ikke verdens beste erfaring ved første besøk, men har heldigvis opplevd Bekkjarvik fra sin beste side etter det. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Enig med synspunktene om hvordan slike kåringer gjøres..  ikke særlig kvalifisert/objektiv bedømning.

Blant Båtmagasinets lesere har Bekkjarvik fått flest stemmer.

 

Lå der 2 netter i sommer. Helt OK. Populær havn, trangt om plassen.

Fører av hurtigbåten er stødig på hendlene når de snor seg inn/ut/snur inderst i havnen.

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Bekkjarvik er en av de fineste og triveligste plassene vi har vært innom. En verdig vinner.

  Gratulerer Bekkjarvik! :flag_bp:

Men for all del, selv om jeg stusser over at Bekkjarvik vinner og f eks Stavern får 3 %, så gratulerer også jeg Bekkjarvik. Jeg har ikke vært der, men vet jo hvor vakkert det kan være på Vestlandet. Helt sikkert en verdig vinner.

Link to post
Share on other sites

Bekkjarvik er absulutt en verdig vinnar, om ein ligg i "gamle" havna er dieselfylling og hurtigbåtanløp ein utfordring, lå også der noen netter men glemte å stemme, den nye havnar er bra for de fleste vindretninger opplevde god mottakelse fra andre båter til å finne plass når det var rimelig fullt ( ca 60 båter) fint senter å rusle i ved gråvær, gode fiskemuligheter, turtereng osv

Link to post
Share on other sites

Synd index, alle kan være uheldige uansett havn, men kan vel ikke dømme plassen utifra tilreisendes mangel på folkeskikk, om det nå var det som fratok deg søvnen da.

 

Både tilreisende og lokale egentlig I mitt tilfelle. Men det blir feil å dømme etter en overnatting for flere år siden, ser den. Et koselig sted var det I alle fall, selv om det var bråkete dengang jeg var der. Får kanskje prøve på ny en gang;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...