Jump to content

hvor få tak i billig gasskomfyr til båten?


HansT

Recommended Posts

Hei.

er på jakt etter en gasskomfyr til båten,men har hatt en del utgifter på båten i år så har ikke råd til og kjøpe en til 5-6 tusen.

Har kikket litt på finn.no men der var det lite.

er det noen som har noen tips om andre steder hvor det er mulig og få tak i en til en grei pris. Kan godt være brukt bare det virker.

Mvh

HansT

Link to post
Share on other sites

Jeg har en i Grimstad som jeg har tenkt å legge på finn. Skulle være uorden ifølge selger, jeg kjøpte den for et par år siden, men har innsett at jeg ikje får plass til den i Tafatt. Tror det er en pakning som må byttes.

2 bluss og stekeovn. Har også en dobbel gassbluss liggende, mener det er til å felle med. Og så har jeg vel en dobbel til rødsprit eller er det 2? Og en Wallas som ikke er til salgs.

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

Har hatt '' hyttevariant'' i båten i mange år, fungerer utmerket til 1/3 av prisen, har bare modifisert med gryteholdere.

Hvordan er den å bruke i bølger uten pendeloppheng da? Har erfart at det det kan være greit å være litt på vakt, opplevde gule store flammer fra gassbluss som ble lagt over på siden i grov sjø (bluss uten pendeloppheng). Ikke verdens kjekkeste opplevelse akkurat, gikk heldigvis godt. Man kan få en lignende utblåsning med å legge en gassbrenner av typen som brukes på naturfagsrom over på siden (for de som vil teste selv, bruk vernebriller :giggle: )

Link to post
Share on other sites

Hei igjen !

Uten å starte noen diskusjon om ISO standarden  eller brannforskriften fra 1983 så var det sikkerheten jeg tenkte på.  :yesnod:

Jeg har ingen formening om hvordan hyttevarianten er bygget opp og hvilke komponenter som er brukt.De kan for det jeg vet være vel så trygge.

Det som er sikkert er at i sjekklista for gassfyrt anlegg i både CE merket og ikke CE merket fartøy sier at utstyret må være for maritimt bruk.

 

 

Uansett lykke til ! 

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...