Jump to content

mercruiser 3 liter 140hk forskjell på stempel


ibrandhaug

Recommended Posts

hei

 

da jeg havarerte lagre og råder på min nyere (2006 mod) merc så ble gode råd dyre. 

til slutt er jeg kommet over en eldre 3 liter/140 hk merc (fra -70 tallet). så jeg tenkte å flytte over de nødvendige delene får å få den opperativ. 

etter en gjennomgang så er lager og stempel ok på den -70 talls motoren, men toppen så ikke helt bra ut. så jeg tenkte å ta toppen fra den havari motoren. 

 

så ser jeg at disse motorene har litt forskjellige stempel, den 2006 motoren har høyere kompresjon en den fra -70 tallet. 

 

så nå sitter jeg å lurer på om jeg skal ta ut stemplene å flytte over de høycomp stemplene på den gamle blokka. men har jeg noe å tjene på det?

begge motorene er oppgitt til 140 hk, toppene har forskjellig støpe nr, men ser ikke noe forskjell på de. kam skal ut fra de data jeg har funnet være samme på begge motorene. 

 

serie nr på gammel motor er: 4919294

serie nr på ny 2006 motor er: 0w607546

 

i min tankegang så skal ikke den gamle motoren kunne yte like mye som den 2006 motoren siden kompresjon er lavere på den fra 70 tallet. men begge er oppgitt til 140 hk. er begge 140hk?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...