Jump to content

Noen som har tatt ut motoren fra en Nimbus 3003?

svendmb

Recommended Posts

Bytte motor från TMD40 till TAMD 41 på min Nimbus 3000 för många år sedan.

Utan att demontera backslaget.

Inte exakt samma båt - men nästan.

Det var inga problem som jag kommer ihåg.

Du får väl tänka igenom var tyngdpunkten kan vara på motoraggregatet och om kranlinorna går fria från doghouse.

Vid behov så kan man ju hänga motorn i spärrblock från krankroken och sänka gearet så att motorn lutar bakåt/neråt under lyftet.

:fishing: 

Takk for svar. Da er det bare åå prøve, skjønner jeg. Legger oppdatering her etterhvert som jeg kommer i gang. Har tatt kompresjons test som var positiv, så hjertekirurgi blir det ikke. Men jeg kommer til å gå grundig over motoren når jeg har den ute. Sjøvannspumpa skal renoveres, sirk pumpa byttes, intercooler huset byttes, oljekjøleren til giret renses, turbo overhales og bunnpanna skal av for å sjekke tilstand på oljepumpa. Så får vi se hva som dukker opp underveis...

• 3 år senere...
svendmb skrev On 31.10.2015 at 0.51:

Skal ta ut min tamd 41A fra min Nimbus 3003, og håper noen har noen tips. Det er fryktelig trangt der, men håper blant annet å ikke måtte ta av giret...

Du må løsne van kjøling til oljekjøler å ta av gir vaieren å løsne akslen fra giret 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...