svendmb Startet 30.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 30.Oktober.2015 Skal ta ut min tamd 41A fra min Nimbus 3003, og håper noen har noen tips. Det er fryktelig trangt der, men håper blant annet å ikke måtte ta av giret... Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 31.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Bytte motor från TMD40 till TAMD 41 på min Nimbus 3000 för många år sedan. Utan att demontera backslaget. Inte exakt samma båt - men nästan. Det var inga problem som jag kommer ihåg. Du får väl tänka igenom var tyngdpunkten kan vara på motoraggregatet och om kranlinorna går fria från doghouse. Vid behov så kan man ju hänga motorn i spärrblock från krankroken och sänka gearet så att motorn lutar bakåt/neråt under lyftet. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 31.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2015 Takk for svar. Da er det bare åå prøve, skjønner jeg. Legger oppdatering her etterhvert som jeg kommer i gang. Har tatt kompresjons test som var positiv, så hjertekirurgi blir det ikke. Men jeg kommer til å gå grundig over motoren når jeg har den ute. Sjøvannspumpa skal renoveres, sirk pumpa byttes, intercooler huset byttes, oljekjøleren til giret renses, turbo overhales og bunnpanna skal av for å sjekke tilstand på oljepumpa. Så får vi se hva som dukker opp underveis... Sitér dette innlegget Link to post
Nimbus 3003 Svart 5.Juni.2019 Del på Facebook Svart 5.Juni.2019 svendmb skrev On 31.10.2015 at 0.51: Skal ta ut min tamd 41A fra min Nimbus 3003, og håper noen har noen tips. Det er fryktelig trangt der, men håper blant annet å ikke måtte ta av giret... Du må løsne van kjøling til oljekjøler å ta av gir vaieren å løsne akslen fra giret Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.