Jump to content

Wema septiktankgiver viser lavt og full, men ikke middels nivå


Noreide

Recommended Posts

Har en Wema septiktank giver. Problemet er at på panelet viser det ikke middels nivå lengre. Enten er det lavt nivå eller så er tanken full (alle tre lysdiodene lyser). Før viste den tre nivåer. Lav, middels og full. Regner med at det er giveren som må taes ut å renses men ble litt spørrende når jeg så giveren.

 

På giveren står det "water" . Er dette en original giver? Slik jeg forstår det benyttes water sensorer til vanntank og diesel tank. Så er det en egen giver for septiktank.

Hvordan løsner jeg giveren ?

 

Noen andre med tilsvarende givere som har hatt samme problem ?

 

 

bilde

 

 

bilde

 

 

 

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Vet jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men kan anbefale Gobius.

Denne er montert utenpå tanken og påvirkes følgelig lite av innholdet.

Kan også kobles til andre instrumenter for visning iht bruksanvisningen.

 

Ikke et feilslag siden 2013 og det har jeg ikke før opplevd med andre septikkmålere.

 

http://www.seatronic.no/toaletter-septiktankmalere-c-104_389/gobius-4-septikmaler-p-1729

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Da har jeg utført dritt jobben som egentlig ikke var så mye dritt jobb. Var overaskene rein giveren men den fikk en liten vask slik at den holder noen år til. 

Testet giveren utenfor tank før jeg monterte den tilbake og den viste seg og fortsatt vise feil. Etter noen slag med skrujernet på den så virket den helt flott. Sikkert noen magneter som har hengt seg opp. Montert tilbake og den virker som den skal igjen.
Ligger ved noen bilder dersom noen andre med samme føler eller båt får samme problem så ser de litt her hvordan "det henger sammen". 

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...