Jump to content

Kan svinger til Furuno LS 6000 brukes på nyere Furunolodd?


Gudrun

Recommended Posts

Vurder å oppgradere ekkoloddet.

Vel, foreløpig bare planer. Skal til med bunnfiske og da hadde farger vært å foretrekke for lettere skille bunnens hardhet på 120-150meters dyp.

 

Lurer på om svingeren til den jeg har på LS 6000 kan brukes direkte på et nytt/nyere instrument?

Hvorfor ønske om å bruke den gamle?

Jo den er felt inn i en "båt" i treverk under bunnen så den er helt strømlinjeformet. Lite fristende å hive seg på å lage en ny.

 

Kanskje jeg bare må ta til takke med displayet jeg har?

 

Hva sier de som er inne på Furuno?

Link to post
Share on other sites

Jeg satte inn dette tidlig i sommer, og er helt tilfreds egentlig. Er ikke 100% sikker på om pluggen din passer, men dette bruker også 10-pins plugg for svinger. Type svinger du har hadde vært greit å vite, står gjerne på en klistreklapp etsted på kabelen. 

En tlf. til en Furuno-forhandler kan sikkert gi deg nøyaktig svar.

 

LS6000 er et 300Wrms lodd, mens GP1x70F har 600W, tenker svingeren din takler det fint.

Bruker GP1870F kun som ekkolodd, kartfunksjonene så bra ut med Cmap 4D, men har allerede etpar andre kartmaskiner så var primært ekkolodd jeg var ute etter.

 

Trenger du NMEA0183 for dybde, gps etc. ut til andre instrumenter, så må du ha en NMEA2000 til 0183 adapter for denne modellen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...