Jump to content

Ny kartplotter m/slave?


nik0lai

Recommended Posts

Hallo, jeg vurderer ny kartplotter til båten i løpet av vinteren.

 

Jeg har i tidligere båter brukt garmin gpsmap 720. Og vært kjempefornøyd med den. Vurderer å investere i arvtakeren 721. Men er altså åpen for forslag.

 

Har garmin støtte for å bruke nettbrett som slaveskjerm? Mener på at raymarine har det. Alternativt må jeg ha 2 skjermer. Idag må jeg flytte skjermen ned meg hver gang jeg flytter fra innepossisjon, til flybrigde.

 

Må ha MINIMUM 7" skjerm. Og være kombinert kartplotter/ekkolodu.

 

 

Setter pris på forslag og innspill.

Risma Yatch 36 - Black Lady 

Link to post
Share on other sites

Raymarine har hvertfall slavefunksjon. 

På nettbrettet (I-pad) ser en det samme som på plotteren, samt at en har de samme knapper tilgjengelig og således kan utføre de samme handlinger fra nettbrett som plotter.

 

Jeg har ikke fly, men benytter denne funksjonaliteten for å ha ekkolodd visning bak på dekk.

Redigert av HAIK (see edit history)

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Bruker 721xs. Veldig fornøyd. Garmin Helm funker som bare det på android. Eneste som irriterer er at BlueChart mobile kun funker på iOS. Garmin helm er en ren slave app. Du ser det samme på telefonen eller tableten som du ser på plotteren, og kan styre plotteren fra appen. Med BlueChart mobile kan du planlegge ruter på ipad og overføre til plotteren, men denne appen finnes altså ikke til android. Men har du allerede Garmin i dag, kjenner menysystemet og har kompatible kart, ville jeg ikke nølt med å oppgradere til 721. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...