Jump to content

Bygge om fra kalesje til HT Scand Baltic


Gew77

Recommended Posts

Har et (av mange) prosjekt på Balticen. Fikk nettopp tak i en brukt HT som jeg tenker å shine opp. Kalesjen jeg har idag er ganske ny, derfor er planen å benytte denne videre. Er dette mulig?

 tenker at den bakerste delen av den todelte kalesjen kan være som den er, men jeg benytter endel av den fremre delen til å feste mot HT - noen som har gjort dette?

 

Punkt to er: Hvordan fester jeg HT til vindskjermen?

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Det går helt fint å montere hardtop, du må fjerne gummi lista på toppen a vindskjermen, så må den erstattes  med en alu profil som festes på toppen av vindskjermen i samme sporet som gummilista er montert i. Du må bare passe på å skru løs skruene i toppen av vindskjermen, de som klemmer fast gummi lista. Når dette er gjort er det bare å klaske hard toppen oppå å skru den fast i den nymonterte alu profilen. Neste er føringsvei for kabelstokken som må opp på taket, denne tar du opp helt fremme i styrbord hjørne av vindskjem. du må demontere noen takplater nede i kabinen for å komme til ledningene. Kalesje kan du glemme, dette passer ikke.

Bare så du er klar over det, takhøyden blir mye lavere enn med kalesje, jeg selv heiv av hardtoppen jeg hadde en gang i tida, kappet den opp og heiv den på fyllinga, etter et ufattelig antall kuler i hodet.........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...