Jump to content

Båtplass helt innerst på brygga, ulempe?


and888

Recommended Posts

Hei alle sammen,

 

Jeg er ikke veldig erfaren med båt men er i ferd med å kjøpe meg både båt og båtplass, og vurderer en båtplass som ligger helt innerst (altså nærmest land/stranden) på en flytebrygge med ca 40 plasser (20 på hver side av utstikkeren). Er det noen spesielle ulemper med en slik beliggenhet? Selgeren "reklamerer" med at det faktisk er enklere å legge til her (mindre strøm), men er det noen ulemper jeg bør tenke på?

 

På forhånd takk for hjelp og råd!

:-)

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Spørs jo så mye egentlig. 

 

Hadde en tilsvarende plass tidligere og med dominerende vindretning "rett inn" mellom flytebryggene og kort vei inn på grunt vann, pluss liten klaring til båtene på andre siden så var det ikke akkurat veldig praktisk. Som regel fikk jeg ikke snudd båten og måtte bakke ut hele veien. Greit nok men ikke optimalt syns jeg. Og jeg hadde seilbåt som i utgangspunktet svingte på femøren på fremover og hadde lite avdrift i vind, men i hovedsak bakket med hekken mot vinden. 

 

Selv foretrekker jeg båser lengre ut, en har som regel litt mer handlingsrom der. 

--------

 

Når du skriver "legge til", er det longsideplass, eller bås? 

Link to post
Share on other sites

Kommer vel an på hvor det er. Ofte er det grunnere helt inne ved land. Noen ganger er det knirkelyder ifm landganger og festeanordninger til land, så dersom du sover i båten kan det være litt plagsomt. Er vel rimelig å anta at det vil være mindre vær- og vindutsatt inne ved land. Men kommer som sagt an på hvor det er. Fordel at det er kortere å bære pickpakket da.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...