Jump to content

Undervannskamera/miniubåt


devilsix

Recommended Posts

Usikker på om dette er riktig sted å spørre men prøver uansett. Noen som vet om det er å få kjøpt undervanns kamera / miniubåt som går til 50meters dybde og som er mulig å styre. Pris ca 3-7000kr? Isåfall si ifra hvor dette er å få kjøpt og gjerne i Norge. Bør også være slik att man sitter i båt å følger med på skjerm og ikke bare opptak

Fant en til 4000kr for ett halvt år siden ca men finner den ikke igjen. Den var gul og mener det gikk Ann å styre den.

Link to post
Share on other sites

Du kan få kjøpt disse komplette settene på eBay for en drøy tusenlapp. Aner ikke hvor dypt den tåler å gå men kabelen er 30m.

 

En viss manøvreringsevne men ingen direkte fjernstyring.

 

http://www.ebay.com/itm/EYOYO-Brand-Fish-Finder-Underwater-Fishing-Video-Camera-7-Color-TFT-HD-Monitor-/252125448183?hash=item3ab3d907f7:g:RMgAAOSwunJWFJTK

 

bilde

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ikke akkurat i Norge, men finner jo det meste på Alibaba.com : http://www.alibaba.com/product-detail/Roboteknik-roVee-ROV-Remotely-Operated-Underwater_144960676.html?spm=a2700.7724838.30.167.zvr5zX

Hvordan priser etc. er har jeg null peiling på, men det er jo bare å sende en forespørsel eller to....

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Har et slikt gult kamera som går ned til 30 meter som jeg har brukt litt.

 

For det første, det er morro å sepå fisker og krabber osv, men at det ikke er styrbart er en utfordring. Jeg kan løfte det opp og ned og jeg kan vri på kabelen. Skal man derimot bruke det til noe fornuftig som tau I propellen må man ha bedre maøvrering og ikke minst zoom eller komme nærmere det du skal se på. Ellers er det å si at både oslofjorden og bohuslen er såpass grumsete at selv med godt lys ser du ikke mange meter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...