Jump to content

Forbehold kjøp etter oppdagelse av brutt plombering på dieselpumpa


Zach

Recommended Posts

Jeg har anskaffet en KAD43 2005 modell. Skal ha gått lite - og det kan godt stemme fordi motoren ser veldig fin ut. Dieselpumpa skal være reparert pga. knekt splint i dieselpumpa ("kjent problem"), testet og OK.

Ved inspeksjon i dag ser jeg at plomberingen på mengdeskruen på dieselpumpa er brutt, så det er vel forsøkt å tyne motoren for flere hestekrefter(?).

Kan dette ha noe med brutt splint å gjøre? Motoren er ikke montert ombord, og jeg har ikke sendt oppgjør. Bør jeg ta noe forbehold? Hvordan sjekke hvor mye skruen er justert? Sende i retur?

Setter pris på synspunkter om dette.

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post

Dieselverksted som reparerer dieselpumper skal normalt sett montere ny plombering etter testkjøring i benk. Du kan ta kontakt med dieselverkstedet som har reparert dieselpumpen og høre hva som er deres praksis.

Ved justering av mengdeskruen på ve-pumper(som den over) tilsier tommelfingerregel at 1/4 omdreinger inn gir ca 10% effektøkning. Ved større justeringer bør man ha stålkontroll på eksostemperatur for å unngå havari. For å være sikker ville jeg fått testkjørt dieselpumpen i benk for å verifisere dieselmengde.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...