Jump to content

Saga 24 1981 modell, hvor kjøpe aktersete.

Putle

Recommended Posts

Sagaboats har vel ikke selv hatt malene? Ta kontakt med Måløy Industrisøm. Det var i hvert fall de som hadde malene og leverte alt av puter og kalesjer til Saga 27. Jeg har fått originale puter og kalesje fra dem selv, topp kvalitet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har selv Saga 24 og rigg til den, som jeg kjøpte av en kar på Vestlandet og fikk sendt over fjellet. Nå ligger den pent lagret under pressenning, sammen med bommen. En kamerat som visste mer om seiling enn meg, kikket på sakene og hans vurdering var godkjent. Selgeren sa at den satt opprinnelig på en Saga 27 og er 6,5 m høy. Jeg har også seil som ser ubrukte ut og diverse beslag, vant/vaiere etc så det hele er ganske komplett.

Det er dessverre tvilsomt om jeg får montert dette noen gang, helsa satte en stopper på de opprinnelige planene mine om snekkeseiling og så har det gått lang tid. Og nå når jeg faktisk begynner å bli bedre, har jeg behov for å komme raskt i gang med båtlivet i stedet for å mekke på dette når/hvis det blir noe av seilingen med meg. Hvis alt går bra som jeg har tro på nå, blir det nok heller å skaffe seg noe som er rigget og ferdig til bruk - jeg har mistet for mye tid allerede pga vanskelighetene.

Kontakt meg gjerne på PM hvis du er interessert i en litt kortere mast enn det som var originalt på Saga 24.

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Hvis du er interessert i flere detaljer om det jeg beskrev av mast/seil/rigg, hører det hjemme i en PM som jeg sa. -IM systemet heter det visst her (PM=Privat Mail /Intern Mail= IM). Jeg er ikke spesielt interessert i å bruke mye tid på dette.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...