Putle Startet 5.November.2015 Del på Facebook Startet 5.November.2015 Hei Er det noen som har aktersete til saga 24 og ei mast til saga 24? Sagaboats har ikke malen lenger, finner ikke brukte sete. Eller mast. Sagaboats har ikke malen l enger Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.November.2015 Del på Facebook Svart 5.November.2015 Sagaboats har vel ikke selv hatt malene? Ta kontakt med Måløy Industrisøm. Det var i hvert fall de som hadde malene og leverte alt av puter og kalesjer til Saga 27. Jeg har fått originale puter og kalesje fra dem selv, topp kvalitet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Putle Svart 5.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2015 De kunne ikke skaffe akterbenkene Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.November.2015 Del på Facebook Svart 5.November.2015 Legg ut spørsmålet på Sagaforumet som jeg driver, kanskje noen der kan hjelpe. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Putle Svart 5.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2015 Umulig å sende sitt spørsmål på forumet Saga Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.November.2015 Del på Facebook Svart 5.November.2015 Spørsmålet ditt ligger jo der helt greit. Så får vi bare håpe noen andre Saga 24 eiere kan hjelpe deg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mizar Svart 5.November.2015 Del på Facebook Svart 5.November.2015 (redigert) Jeg har selv Saga 24 og rigg til den, som jeg kjøpte av en kar på Vestlandet og fikk sendt over fjellet. Nå ligger den pent lagret under pressenning, sammen med bommen. En kamerat som visste mer om seiling enn meg, kikket på sakene og hans vurdering var godkjent. Selgeren sa at den satt opprinnelig på en Saga 27 og er 6,5 m høy. Jeg har også seil som ser ubrukte ut og diverse beslag, vant/vaiere etc så det hele er ganske komplett. Det er dessverre tvilsomt om jeg får montert dette noen gang, helsa satte en stopper på de opprinnelige planene mine om snekkeseiling og så har det gått lang tid. Og nå når jeg faktisk begynner å bli bedre, har jeg behov for å komme raskt i gang med båtlivet i stedet for å mekke på dette når/hvis det blir noe av seilingen med meg. Hvis alt går bra som jeg har tro på nå, blir det nok heller å skaffe seg noe som er rigget og ferdig til bruk - jeg har mistet for mye tid allerede pga vanskelighetene. Kontakt meg gjerne på PM hvis du er interessert i en litt kortere mast enn det som var originalt på Saga 24. Redigert 5.November.2015 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Fjordgubbe Svart 5.November.2015 Del på Facebook Svart 5.November.2015 Er det berre putene du er ute etter? Kan vel ikkje vere noko problem. Lag mal og send til Måløy Industrisøm. Kjempebedrift å ha med å gjere! Sitér dette innlegget Link to post
Putle Svart 7.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2015 Hei propell Takk for ett raskt svar. Har du også akterbenker? Har du pris på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 7.November.2015 Del på Facebook Svart 7.November.2015 Hvis jeg hadde akterbenker til deg, tror du ikke jeg hadde nevnt det også i forrige post? Du spurte etter en mast og det var det jeg kunne tilby. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Putle Svart 8.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2015 (redigert) Hvis jeg hadde akterbenker til deg, tror du ikke jeg hadde nevnt det også i forrige post?Du spurte etter en mast og det var det jeg kunne tilby. Redigert 8.November.2015 av Putle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Putle Svart 8.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2015 Beklager for mye ballet i lufta, hva med rigg/ masten. Pris? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 8.November.2015 Del på Facebook Svart 8.November.2015 Hvis du er interessert i flere detaljer om det jeg beskrev av mast/seil/rigg, hører det hjemme i en PM som jeg sa. -IM systemet heter det visst her (PM=Privat Mail /Intern Mail= IM). Jeg er ikke spesielt interessert i å bruke mye tid på dette. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.