Jump to content

10 hk sabb, montere defroster.


Baracuda

Recommended Posts

Det er jo stort sett under gange til og fra fiskefeltet jeg er i styrhuset, og ønsker varme, og da sviver jo sabben nesten på full regulator.

Men nu er jo ikke motortempen på sabben av de høyeste, kan anta 65 - 70 grader.

Men Gudrun klarte du deg uten sirkulasjonspumpe.

Link to post
Share on other sites

-rimeligste dieselvarmeren på 2kw koster vel ca 6500 kr hos bluemarlin.no.

 

Lag et enkelt opplegg og du kan sitte i t-skjorta i hele vinter.

 

http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-2KW-12V-Diesel-air-parking-heater-similar-with-Webasto-for-boats-buses-trucks-caravans/32296254083.html?spm=2114.01020208.3.1.RvkZpk&ws_ab_test=searchweb201556_1_79_78_77_91_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9

 

Det er vel den samme som denne. Nå kjenner jeg ikke bluemarlin (og med det mener jeg at jeg ikke vet hvordan driften der er, all den tid det er et enkelmannsforetak), men det er fort gjort å spare litt på å handle den der på aliexpress. 

 

Du mister selvfølgelig garanti og 5 års reklamasjons tid, men...

Men tar de sjansen på å kjøpe og selge den, så burde det være greit nok å bestille selv.

 

 

 

~Cral

Link to post
Share on other sites

nææ det blir ikkje strie greierne. Er ikkje all verden temperatur i vannet på de der og ei heller så mye varme å hente ut . En liten lunk til å holde duggen av vindua blir det vel men ingen varme sådan. 

Det er like mye "allverdens temperatur" i denne som en annen motor. Alle motorer vil ha driftstemperatur under gange. Hadde tidligere en 22 Sabb med påmontert defroster. Den ga levelig temperatur inne i en 30 fots plattgatter. Husk bare på å ta ut vannet FØR termostaten. En sirkulasjonspumpe vil nok hjelpe, men du kan godt prøve uten, hvis du klarer å legge slangene uten å lage for mange(store) luftlommer.

Link to post
Share on other sites

Da tror jeg at jeg prøver å sette inn en defroster uten sirkulasjonspumpe i første omgang. Tørker hanskene rundt motoren og dem er varme og gode, så jeg tror det er varme nok fra motoren til defroster som Lady bemerker. Trenger jo bare litt varme da det blir kaldt å sitte i ro i stolen. Kaffen varmer jo godt men bare innvendig. :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...