Jump to content

Dødgang Yanmar SD20 seildrev

TomasV

Recommended Posts

Har en Yanmar 2GM20F med SD20 seildrev og 2 bladet flexofold foldepropell. Båten står nå på land.

Når girhendelen står i gir (enten forover eller revers), så er det en dødgang på propellen på ca 1/8 turn (jeg kan rotere fritt ca 1/8 omdreining frem og tilbake før den møter motstand). Er dette normalt eller er det noe galt, og i så fall hva tror dere det kan være som er problemet? Noen som har samme drev, som kan sjekke hvordan det er hos dere?

Husker ikke om jeg hadde dødgang men i forbindelse med salg så oppdaget jeg (dvs. en potensiell kjøper) at propellen kunne beveges ganske mye sideveis/opp og ned.

Viste seg at det var stoor slark i bosset, endte med at jeg monterte helt ny propell til glede for kjøper (en annen). Kan være verdt å sjekke dette også.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...