TomasV Startet 6.November.2015 Link til dette innlegget Startet 6.November.2015 Har en Yanmar 2GM20F med SD20 seildrev og 2 bladet flexofold foldepropell. Båten står nå på land. Når girhendelen står i gir (enten forover eller revers), så er det en dødgang på propellen på ca 1/8 turn (jeg kan rotere fritt ca 1/8 omdreining frem og tilbake før den møter motstand). Er dette normalt eller er det noe galt, og i så fall hva tror dere det kan være som er problemet? Noen som har samme drev, som kan sjekke hvordan det er hos dere? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 6.November.2015 Link til dette innlegget Svart 6.November.2015 Slik dødgang er vel nokså normalt er min erfaring. Nå har jeg aldri hatt Yanmardrev, kun Volvo. Men der er det en viss dødgang, i hvert fall på de båtene jeg har hatt. Blir spennende å se om andre her har andre erfaringer, da jeg også kunne tenke meg litt mere kvalifiserte svar på spørsmålet. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 6.November.2015 Link til dette innlegget Svart 6.November.2015 (redigert) Jeg har nøyaktig samme maskin og drev og propell. Skuta ligger på sjøen , så jeg får ikke sjekket, men kan ikke huske at det har vært sånn dødgang da. Men det kan ikke utelukkes helt heller da... Redigert 6.November.2015 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Rolf Svart 6.November.2015 Link til dette innlegget Svart 6.November.2015 Husker ikke om jeg hadde dødgang men i forbindelse med salg så oppdaget jeg (dvs. en potensiell kjøper) at propellen kunne beveges ganske mye sideveis/opp og ned. Viste seg at det var stoor slark i bosset, endte med at jeg monterte helt ny propell til glede for kjøper (en annen). Kan være verdt å sjekke dette også. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
TomasV Svart 9.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2015 Takk for svar. Kan ikke bevege propellen opp og ned, og det virker som om den sitter godt. Dødgangen tror jeg er inne i drevet om jeg ikke tar feil. Noen med samme drev som har båten på land som kan sjekke hvordan det er hos dere? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 9.November.2015 Link til dette innlegget Svart 9.November.2015 En rusle runde på nærmeste vinteropplags plass gir deg sannsynligvis tilgang til tilsvarende drev der du kan kjenne litt forsiktig uten at det generer eier nevneverdig. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.