skandi Startet 6.November.2015 Del på Facebook Startet 6.November.2015 Hei, har oppstått et litt snodig problem på en Tohatsu 9.9 (4 takter) jeg har. Den starter og går, men kun når motor dekselet er av. Med en gang jeg tar på dekselet så virker det som den kveles. Noen som har kjennskap til dette problemet? Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 6.November.2015 Del på Facebook Svart 6.November.2015 Du har et tett luftinntak, mulig det er under lokket der du stikker fingrene inn når du skal tilte motor opp. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 6.November.2015 Del på Facebook Svart 6.November.2015 Eller eksos lekkasje ...... Sitér dette innlegget Link to post
skandi Svart 7.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.November.2015 (redigert) Luft skal den få rikeligt med da vi har åpnet opp for ekstra luft...Eksos lekkasje muligens da? Redigert 7.November.2015 av skandi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 7.November.2015 Del på Facebook Svart 7.November.2015 Høres ut som forlite luft, ja. Er ikke så veldig kjent med 4taktere, men det er nok enten luft eller eksos, ja. Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
skandi Svart 8.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2015 Takker for svar, har prøvd og feilsøke litt nå. Jeg mener den skal få nok luft, men hvor kan eksos'en komme fra? Har sjekke eksos slangen som går fra blokka og ut, den virker tett. Kan det være en pakning som er gåen? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 8.November.2015 Del på Facebook Svart 8.November.2015 Sjekk motordekselet innvendig om støy-isolasjonen har løsnet. Har opplevd tilsvarende tilfelle at løs isolasjon ble sugd inntil luftinntaket med resultat av for lite luft til forbrenningen og kvelning. Sitér dette innlegget Link to post
skandi Svart 8.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2015 Har nok funnet synderen. Det har eiret hull i det kammeret hvor sjøvannet blandes med eksosen. Får å få det ut så må jeg av med hele blokka. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.