Carat7400Eier Startet 11.November.2015 Link til dette innlegget Startet 11.November.2015 Hei. Jeg holder på med en service på propellanlegget på båten min. Har oljesmurt pakkboks som jeg har skiftet simringer på. Det er 3 simmeringer på denne. Har satt de på slik at de to fremste vender innover mot oljen mens den bakerste vender bakover mot vann. Fylte olje (10w-40) på beholderen i går og da jeg kom tilbake i dag var 2/3 av beholderen tom og bak ved propellen lå deten dam med olje.Noen som har noen tips. Kan det hjelpe med tjukkere olje? Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 kan det være spor i akslingen ? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 Dersom kanten på akslingen ikkje er runda litt er det lett å rive simmeringen.Du kan jo prøve å flytte pakkboksen noken mm,der kan jo vere som båt 45 antyder at det er slitasje i akslingen. Om alt er reingjort og det er riktige ringer skal det jo bli tett Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 Tykkere olje har ingenting å si for tettheten sin del, ringene skal være vanntette de ;) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 Bare tenker litt høyt her en onsdagskveld: Sett forfra: Den forreste med leppen pekende mot oljen for å holde den på plass, så oljekammer, neste tetning i akterkant som og peker mot oljen for å holde den inne og så den siste med leppen mot sjøvannet for å holde det ute.... Muligens jeg tenker helt feil her? Regner med du noterte deg hvor de satt da du demonterte? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 11.November.2015 Link til dette innlegget Svart 11.November.2015 Høres fornuftig ut som Gudrun skriver Sitér dette innlegget Link to post
Carat7400Eier Svart 12.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Hei, takker for tips. Fant ut av det til slutt etter å ha demonert alt igjen. Problemet var at fjæra på den bakerste simmeringen rett og slett hadde røket av. Den må sikkert ha hektet seg opp i noe da jeg tredde den på. Skiftet denne i går kveld og etter det har det holdt tett. Så nå er båten på vannet igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.November.2015 Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Jeg går ut fra at du har brukt rustfrie fjærer? Jeg byttet nettopp simmerringer, og da byttet ekspeditøren i butikken hos TTP Seals der jeg kjøpte simmerringen fjærene til rusfrie mens jeg ventet. God service! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Carat7400Eier Svart 12.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2015 Jeg går ut fra at du har brukt rustfrie fjærer? Jeg byttet nettopp simmerringer, og da byttet ekspeditøren i butikken hos TTP Seals der jeg kjøpte simmerringen fjærene til rusfrie mens jeg ventet. God service! Kjøpte simmeringene hos en båtforhandler og i følge dem var de rustfrie. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.