Jump to content

Pakkboks. Nye simmeringer som lekker olje.

Carat7400Eier

Recommended Posts

Hei. Jeg holder på med en service på propellanlegget på båten min. Har oljesmurt pakkboks som jeg har skiftet simringer på. Det er 3 simmeringer på denne. Har satt de på slik at de to fremste vender innover mot oljen mens den bakerste vender bakover mot vann. Fylte olje (10w-40) på beholderen i går og da jeg kom tilbake i dag var 2/3 av beholderen tom og bak ved propellen lå deten dam med olje.Noen som har noen tips. Kan det hjelpe med tjukkere olje?

Bare tenker litt høyt her en onsdagskveld:

Sett forfra: Den forreste med leppen pekende mot oljen for å holde den på plass, så oljekammer, neste tetning i akterkant som og peker mot oljen for å holde den inne og så den siste med leppen mot sjøvannet for å holde det ute.... Muligens jeg tenker helt feil her?

Regner med du noterte deg hvor de satt da du demonterte?

Jeg går ut fra at du har brukt rustfrie fjærer? Jeg byttet nettopp simmerringer, og da byttet ekspeditøren i butikken hos TTP Seals der jeg kjøpte simmerringen fjærene til rusfrie mens jeg ventet. God service!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...