Jump to content

Hjelp til aksel-oppretting i Kristiansand.


Janoho

Recommended Posts

Hei,

 

nå er jeg litt ute og kjøre, trenger hjelp til oppretting av en aksel i Kristiansand.

Håper noen kan hjelpe meg med dette da jeg ikke klarer det selv..

Har være ute og skrudd i 4 timer nå, justert opp og ned på motorfestene, men jammen om jeg klarer å få flensen til å entre :headbang:

 

Det er en styrekant på denne klemhylsa, klarer ikke å få den til å treffe riktig på gearflensen.

Kall meg gjerne amatør, jeg har byttet clutcher og gearkasser, kamaksel osv. på biler, men dette klarer jeg altså ikke å få til :lol:

 

Setter stor pris på hvis det er noen som kan hjelpe meg med dette, selvsagt mot fornuftig betaling..

 

JOH

Redigert av Janoho (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Har du forsøkt å løfte litt på flensen som sitter på akslingen. Når den henger fritt vil den bli noen millimeter for lav litt avh av bevegeligheten i gummikoplingen der "vannet stopper". Om du beveger den opp og ned, får du en føling med hva som er tyngde, og hvor det stopper.

 

-koh

Link to post
Share on other sites

Hei !

 

Har du forsøkt å løfte litt på flensen som sitter på akslingen. Når den henger fritt vil den bli noen millimeter for lav litt avh av bevegeligheten i gummikoplingen der "vannet stopper". Om du beveger den opp og ned, får du en føling med hva som er tyngde, og hvor det stopper.

 

-koh

<{POST_SNAPBACK}>

Hei,

har løftet på akselen og funnet at det ikke henger ned eller er i spenn oppover, så langt så det greit ut.

Jeg fikk den til å entre, dvs at begge flensene lå mot hverandre på toppen, men dreide jeg 180 grader så var det feil. Prøvde å justere dette inn, men da ble avstanden feil i toppen også.

Etterhvert kommer man litt ut av fornuftig tankegang og skjønner mindre og mindre :lol:

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Da er alt iorden, fikk god hjelp.

 

For det første hadde jeg dyttet akselen for lang inn i klemhylsa slik at den gikk imot en mutter på gearflensen, dette var ikke så lett å oppdage med det første.

Deretter hjalp Dospen meg å rette opp motoren (dvs. han gjorde hele jobben :lol: )

Alt ble bra til slutt.

 

Takk til Dospen for god hjelp :drink:

 

JOH

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...