Jump to content

Leverandører av strømpullert til bryggeanlegg?


Patton

Recommended Posts

I Vorma båtforening planlegger vi nå å montere strømpullerter på de nye Ørsta-bryggene våre.

Så langt har vi funnet fram til to leverandører av strømpullert. Det er Telebryggen AS som leverer en dansk pullert med benevnelsen Talley Key T2 og Ørstagruppen. Østagruppen leverer en pullert med 4 stikk, fotocelle og lys. I Telebryggens løsning kan man velge 2 - 4- eller 6 strømuttak pr "påle", her kan en også få med fotocelle og lys.

 

Imidlertid er prisene rimelig stive hos begge leverandørene, her setter økonomien fort begrensning. Ørstagruppens løsning ligger på ca 11 000 kr pr "påle", her har imidlertid klubben rabatt. Telebryggens løsning ligger i følge internettpriser på ca 8000 kr.

 

Begge løsningene ser meget solide ut, Telebryggens har i tillegg et flott design.

 

Jeg har i andre båthavner langs kysten sett enklere løsninger, disse lave/brune strømpullertene. Er det noen på Båtplassen som kjenner til andre leverandører enn de to overnevnte?

 

Setter stor pris på svar.

 

Mvh Patton

 

POC på strøm i Vorma båtforening.

Redigert av Patton (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har nettopp i dag bestilt et strømuttak på brygga hos lokal elektriker (6 stikk). Han leverer den ferdig montert for 5000,- + moms, men da ligger strømforsyning bare noen meter unna. Det er en helt vanlig "påle" - husker ikke fabrikat - låsbar.

Hei.

 

Jeg regner med at din lokale elektriker kjenner til reglene for strøm på brygger og leverer et godkjent anlegg. Husker jeg ikke feil skal det f.eks.l vær maks to uttak pr. jordfeilbryter. Det er anleggseieren som er ansvarlig dersom noe går galt i ettertid.

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...