Jump to content

Trekker om salong, hvordan få løs ryggputer i Phantom 38?


Kjelli

Recommended Posts

Har begynt arbeidet med å trekke om salongen. Alle puter er levert inn for ny skum. Holder nå på med å løsne ryggputene, men får ikke løs den siste:

bilde

 

Har åpnet via stikk kabin, men kommer ikke til noe der.

Kommer til en lang bolt med mutter på, så vidt, til høyre, når jeg går inn bak den hvitmalte kryssfiner platen ved gulvet, og tar hånden opp. Men mutter er låsemutter så bolten snurrer med, og jeg har ikke mulighet til å komme til med 2 hender.

Ser også at den polstrete kanten under putene er festet med skrue, der den fremdeles henger fast, så noen har vært bakom en gang, men fra hvor?

 

Vurderer å sage inspeksjonsluke under sittepute.

Link to post
Share on other sites

Ser ut for meg som det er slike hektekroker på det du har tatt ut. En skrue inn i ryggen på putene så stikkes de inn og skyves litt ned? Ikke noen grunn til at det skal være annerledes på den siste, er vel bare at det sitter som fy, eller er limt fast i en reparasjon en gang noe slikt. Eller er de festet på annen måte?

Sittebenken har den ikke hull for lagerplass i dag? Siden du vurderer inspeksjonsluke?

 

Skjønner ellers at du vil trekke om, blått skinn er ikke pent, hverken i bil, båt eller i sofaen hjemme :smiley:

Redigert av Jori (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...