Jump to content

Montert ny lensepumpe i dag


Fjordutsikt

Recommended Posts

:yesnod: I dag har jeg montert en ny lensepumpe Jabsco Parmax 3 - jeg har ikke nivåkontroll kun bryter av/på. Kjølsvinet i båten er helt flatt og jeg har en lekkasje jeg ikke har funnet ut av - ikke veldig mye, men nok til at det irriterer - ikke noe problem om båten ligger i 3 uker uten lensing. :headbang: Jeg har byttet pakning i akseltetningen da jeg trodde det kom derifra, men ser ikke slik ut. Til høsten/vinteren skal jeg sjekke alle gjennonføringene i tilfelle det kan være noe der.

En annen ting, er det noen som har tips om hvordan nivåvakt kan plasseres i en helt flat bunn :confused:

Redigert av boolle (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:confused: Problemet er at når det er kun 2-3 cm vann ser det ut som "syndefloden".

Men det er kanskje godt nok med en enkel vippe? jeg vet ikke hvor høyt den blir løftet før pumpa starter - det sikrer jo dynamo og starter i tilfelle det skulle begynne å lekke noe mer, når båten er uten tilsyn i 2-3 uker. :sad:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...