Fjordutsikt Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 (edited) I dag har jeg montert en ny lensepumpe Jabsco Parmax 3 - jeg har ikke nivåkontroll kun bryter av/på. Kjølsvinet i båten er helt flatt og jeg har en lekkasje jeg ikke har funnet ut av - ikke veldig mye, men nok til at det irriterer - ikke noe problem om båten ligger i 3 uker uten lensing. Jeg har byttet pakning i akseltetningen da jeg trodde det kom derifra, men ser ikke slik ut. Til høsten/vinteren skal jeg sjekke alle gjennonføringene i tilfelle det kan være noe der. En annen ting, er det noen som har tips om hvordan nivåvakt kan plasseres i en helt flat bunn Edited May 24, 2005 by boolle (see edit history) Quote Link to post
Verrie Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Dersom du mener at nivåbryter skal stå litt høyere i forhold til kjøl, lim da kloss med tec7 eller lignende, som du plaserer nivåbryter på. Quote Link to post
Fjordutsikt Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Problemet er at når det er kun 2-3 cm vann ser det ut som "syndefloden". Men det er kanskje godt nok med en enkel vippe? jeg vet ikke hvor høyt den blir løftet før pumpa starter - det sikrer jo dynamo og starter i tilfelle det skulle begynne å lekke noe mer, når båten er uten tilsyn i 2-3 uker. Quote Link to post
Recommended Posts