as1980 Startet 15.November.2015 Del på Facebook Startet 15.November.2015 Hei på dere Har da en Perkins 4.108 (1978) som har ryki litt ved mere en halv gass.(har ikke noe vann forbruk som jeg har merket. Lit olje som lekker ut av motoren rundt omkring da :)) Har fungert greit men nå skulle det fikses. Hadde fått tips om dysene . Så di lokaliserte jeg og skrudde di ut. Stolt som en hane skulle jeg levere disse til et verksted som skulle justere di. Men så datt det noe små rusk nedi hullene på motoren. Dro fram støvsugeren for å få det opp . Gikk da greit på 3 av di, på det 4 hullet så kommer det blått van ut ................. Er ikke super mekaninker men da må jo topp pakningen være gåen ? Noen som kan detta her ? Takker for alle svar og tips Sitér dette innlegget Link to post
Svee Svart 15.November.2015 Del på Facebook Svart 15.November.2015 Hei! For å eliminere en enkel feil først: Dersom du har kjørt frostvæske gjennom saltvannskretsen kan du ha fått tilbakeslag av "frostvæskevann" fra eksosanlegget og manifolden - via åpen eksosventil på sylinderen med vann. Dette forutsatt at motor/båt står med slik hellning (lav front) at dette er mulig. En defekt toppakning burde du ellers ha merket ved bruk - ved tap av vann, unormalt trykk (eksoslukt) i ferskvannet elller ved vann i olja m.v. Håper du slipper å skifte toppakningen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.