Jump to content

Leverandør av vinduer med isolerglass?


NilsPils

Recommended Posts

Har båt under bygging. Den får lukket kabin, isolert med 50 mm skum. Båten vil bli brukt så lenge Oslofjorden er isfri, og muligens til overnatting om vinteren.

 

Jeg ville gjerne også ha isolerglass i vinduene, men har problemer med å finne leverandør som lager komplette vinduer etter mål. Noen tips??

 

Hva med å bruke enkle glass og bra defroster kapasitet? Kan jeg forvente store kondensproblemer?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Den gangen Hulda var i samme situasjon kunne Ås Glassmesterforretning skaffe slike vinduer via produsent i Sverige, mener jeg å huske. Det ble for mitt vedkommende dyrt og kronglete. Enkeltglass vil gi mye kondens. Endte derfor opp med 8 mm polycarbonat med ripesikker overflate. I tillegg har jeg "lemmer" for vinduene. Det blir kondens der snøen legger seg på skrå vindusflater.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Jeg skal prøve Ertec.

 

Noen som vet om noen andre skandinaviske/europeiske? Har tilbud på vinduer med doble glass i Asia, men disse kvier seg for å levere og da blir jo tilliten dårlig.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...