Jump to content

Oppussingsobjekt, hva bør gjøres?

hanse42

Recommended Posts

Har nylig skaffet meg et forholdsvis greit oppussingsobjekt (foreløpig greit ihvertfall...får se hva jeg synes om noen uker). Tingen er at det på innsiden av skroget ikke ser så forbasket bra ut (se bilde). Lurer i den forbindelse på hvilke muligheter jeg har til å få dette til å se bedre ut ?

Skrog innvendig

Mvh

Det er litt vanskelig å se på bildet ditt, er det glassfiberen vi ser, eller er det skai e.l.? Hvis det er glassfiberen ville jeg vasket med salmiakk, hvis det ligger noe utenpå ville jeg revet av dette, og sett hvordan det ser ut under.

Strengt tatt er nok ikke dette det største problemet du vil få med en 25 år gammel dame. Hvis dette er i stikkøya vil jeg tro årsaken er kondensvann fra boltene som holder dekket til skroget, kombinert med dårlig lufting. Sett inn lufteventiler og isoler boltene (tett lekkasjer)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Ser i ettertid at det kan være litt vanskelig for andre en fotografen og umiddelbart se hvor dette er, burde hav beskrevet det. Velvel, bedre sent enn aldri. Det er snakk om styrbord vegg i forpiggen (se for deg at du sitter i forpigger og ser rett inn i veggen).

Sværtesopp som følge av kondens eller lekkasjer.

Ville prioritert å tette alle lekkasjer i overbygg/rundt vinduer /gjennomføringer etc.,fjernet ALL gammel skottbekledning og isolasjon hvis den inneholder fukt.

Måtte gjøre dette i "mitt prosjekt" fra 1980.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...