hanse42 Startet 24.Mai.2005 Del på Facebook Startet 24.Mai.2005 Har nylig skaffet meg et forholdsvis greit oppussingsobjekt (foreløpig greit ihvertfall...får se hva jeg synes om noen uker). Tingen er at det på innsiden av skroget ikke ser så forbasket bra ut (se bilde). Lurer i den forbindelse på hvilke muligheter jeg har til å få dette til å se bedre ut ? Skrog innvendig Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Det er litt vanskelig å se på bildet ditt, er det glassfiberen vi ser, eller er det skai e.l.? Hvis det er glassfiberen ville jeg vasket med salmiakk, hvis det ligger noe utenpå ville jeg revet av dette, og sett hvordan det ser ut under. Strengt tatt er nok ikke dette det største problemet du vil få med en 25 år gammel dame. Hvis dette er i stikkøya vil jeg tro årsaken er kondensvann fra boltene som holder dekket til skroget, kombinert med dårlig lufting. Sett inn lufteventiler og isoler boltene (tett lekkasjer) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
hanse42 Svart 24.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Ser i ettertid at det kan være litt vanskelig for andre en fotografen og umiddelbart se hvor dette er, burde hav beskrevet det. Velvel, bedre sent enn aldri. Det er snakk om styrbord vegg i forpiggen (se for deg at du sitter i forpigger og ser rett inn i veggen). Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Dersom det mørke vi ser, er muggsopp/svertesopp/jordslag e.l. ville jeg nok tro at en sterk klorinblanding er et anvendelig middel. Klor/klorin er den mest effektive "muggsoppdreper" av de vanlige husholdningsvaskemidlene. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 24.Mai.2005 Del på Facebook Svart 24.Mai.2005 Sværtesopp som følge av kondens eller lekkasjer. Ville prioritert å tette alle lekkasjer i overbygg/rundt vinduer /gjennomføringer etc.,fjernet ALL gammel skottbekledning og isolasjon hvis den inneholder fukt. Måtte gjøre dette i "mitt prosjekt" fra 1980. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.