lassepelle Startet 17.November.2015 Link til dette innlegget Startet 17.November.2015 Hei. Har bestemt meg for å bygge om dynamoene mine til ekstern regulator. Vurderer en tc-to fra javasea siden den kan regulere 2 stk dynamoer. På den ene dynamoen (valeo) så er det lett å bygge om, men på den andre (cargo) så er hele regulatoren støpt inn i børsteholderen. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak på tom børsteholder? Evt tips på ombygging? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Du kan jo enkelt isolere den der regulatoren ved å isolere alle tre kabler (B+, D+ D-).Til kullbørstene kommer du også så, det er bare å skrape vekk lakken som ligger på den.Lykke til ! Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
lassepelle Svart 18.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2015 Hei igjen. Ser at det blir lett å lodde om, men kan du se hvilken børste som heter hva? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 18.November.2015 Link til dette innlegget Svart 18.November.2015 Det finnes negative og positive regulatorer.Hvis du trenger å vite da bør du måle. Men det spiller ingen rolle hvis du isolerer regulatoren.I så fall får den ikke noe kontakt verken til pluss eller minus.Ellers: Følg veiledningen til produktene du kjøper! Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
lassepelle Svart 18.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2015 Hei. Sålangt er jeg med, men på rotoren så er det 2 baner der børstene ligger imot. Er det gitt at den ytterste er - og den andre er df for eksempel? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 18.November.2015 Link til dette innlegget Svart 18.November.2015 Hvis den ikke er negativ.Da er den ene D+ og F ligger mot regulatoren/minus. =>: én feil = minst en regulator kapuuuuut.=>: Les brukerveiledningen !Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
lassepelle Svart 1.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 Hei å hå :) Nå holder jeg på å bygge om generatoren min og siden jeg ikke finner noen tom børsteholder så modifiserer jeg den eksisterende regulatoren VRPR7736. Bare for å være sikker så laster jeg opp et bilde som jeg tror viser hvilken som F. . Jeg trenger og være sikker på om denne er positiv eller negativ regulert. Når jeg ohmer mellom brun og den børsten som ikke er F da får jeg 0.2 ohm. Mellom F og brun får jeg 1.3Mohm. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 1.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 Tom børsteholder vil jeg tro du får hos Triconor i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 1.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2015 Har snakket med de fler ganger, men de sier du ikke får til den. Det hadde vært knall om det fantes, men jeg har ikke funnet noen dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Den er negativ. Men dette spiller ingen rolle hvis du ikke skal bruke regulatoren -parallell-.I så fall isolerer du bare alle tre nåværende kabler, så lodder du bare en kabel på hver kullbørste for så å bruke disse som utgangsposisjon.Da kan du bruke børstene helt etter ønske, dvs. enten med positiv eller negativ regulator. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.