Jump to content

Får ikke demontert VP MD2030C sirkulasjonspumpe - bolt sitter fast

Maika

Recommended Posts

Det fungerte fint å få den løs med en sparkelspade, og da fikk jeg også tilgang til bolten som holdt skiven på plass.

Bolten brakk derimot da jeg prøvde å skru den ut, og såpass langt nede at det ikke går å få tak i den, så da må jeg enten få den ut med en grisepikk(?) eller kjøpe ny pumpe. Pumpa ser ikke veldig sliten ut (hvordan ser man at pumpa eventuelt ikke virker?), men kanskje dette uansett er en ok anledning å bytte den ut.

Redigert av Maika (see edit history)

Designet med å gjemme termostaten inni pumpen er vel ikke volvos beste design. Det er jo først når motoren har fått noen tiår på baken at behovet for å sjekke termostaten oppstår. Da oppstår problemet med at pumpen sitter fast, bolter brekker eller lignende. De andre motorene i 20x0-serien har termostaten plassert på et mer tilgjengelig sted.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Hvordan så termostaten ut? Ser den ut til å være årsaken til problemene?

Det som slites I vannpumpa er I all hovedsak lagre og tetninger. Meget mulig at den kan holde I mange flere år, men når den først er ute ville jeg ha vurdert meget nøye om den er god nok til å bli satt inn igjen....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...