Eksit Startet 21.Februar.2003 Del på Facebook Startet 21.Februar.2003 Hei Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får tappet ut kjølevæsken på Md 17c ferskvannkjølt. Jeg finner liksom ikke noen plugg/slange som ser "naturlig" ut. Eksit Sitér dette innlegget Link to post
LarsB Svart 22.Februar.2003 Del på Facebook Svart 22.Februar.2003 Hei ! Mener å huske at denne motoren har tappekraner nederst på hver sylinder / kjølekappe. Mvh LarsB Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 23.Februar.2003 Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Lars har rett. Denne motoren har totalt 4 tappekraner, en i "underkant" av hver sylinder (ligger litt kronglet til på høyre side av motoren), samt en midt under manifolden. De er plassert "neders" i systemet slik at alt mulig grums samtidig tappes ut. Imidlertid har de da samtidig meget lett for å sette seg fast / gå over gjenger. Derfor er de en meget hyppig "byttedel" på disse motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Eksit Svart 23.Februar.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2003 Hei Takk begge to. Kjølevæsken er nå tappet ut. Sitér dette innlegget Link to post
Eksit Svart 1.Mai.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2003 Heisann Hvor mye kjølevæske går det på denne motor. Ferskvannskjølt. Hilsen Eksit Sitér dette innlegget Link to post
Einar Kjærstad Svart 23.August.2022 Del på Facebook Svart 23.August.2022 Ditt spørsmål blir nesten som å spørre : Hvor langt er ett tau...? mengden av kjølevæske er litt avhengig av hvor stor din varmeveksler er.. Om du har en Martec varmeveksler av nyere type, så tenker jeg du skal klare deg med 6 liter kjølevæske, ferdig utblandet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.