Eksit Posted February 21, 2003 Share Posted February 21, 2003 Hei Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får tappet ut kjølevæsken på Md 17c ferskvannkjølt. Jeg finner liksom ikke noen plugg/slange som ser "naturlig" ut. Eksit Quote Link to post
LarsB Posted February 22, 2003 Share Posted February 22, 2003 Hei ! Mener å huske at denne motoren har tappekraner nederst på hver sylinder / kjølekappe. Mvh LarsB Quote Link to post
terron Posted February 23, 2003 Share Posted February 23, 2003 Lars har rett. Denne motoren har totalt 4 tappekraner, en i "underkant" av hver sylinder (ligger litt kronglet til på høyre side av motoren), samt en midt under manifolden. De er plassert "neders" i systemet slik at alt mulig grums samtidig tappes ut. Imidlertid har de da samtidig meget lett for å sette seg fast / gå over gjenger. Derfor er de en meget hyppig "byttedel" på disse motorene. Quote Link to post
Eksit Posted February 23, 2003 Author Share Posted February 23, 2003 Hei Takk begge to. Kjølevæsken er nå tappet ut. Quote Link to post
Eksit Posted May 1, 2003 Author Share Posted May 1, 2003 Heisann Hvor mye kjølevæske går det på denne motor. Ferskvannskjølt. Hilsen Eksit Quote Link to post
Einar Kjærstad Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Ditt spørsmål blir nesten som å spørre : Hvor langt er ett tau...? mengden av kjølevæske er litt avhengig av hvor stor din varmeveksler er.. Om du har en Martec varmeveksler av nyere type, så tenker jeg du skal klare deg med 6 liter kjølevæske, ferdig utblandet. Quote Link to post
Recommended Posts