Fjordgubbe Svart 13.April.2016 Link til dette innlegget Svart 13.April.2016 Flott ror sjølvt om det vel kom litt nær propellen. Men her var vel det ikkje godt å få til annleis. Sitér dette innlegget Link to post
MOW Svart 14.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 Flott ror sjølvt om det vel kom litt nær propellen. Men her var vel det ikkje godt å få til annleis. nei med mindre jeg skulle jeg lagt hele styringen om med ror som går ute bak hekken. Det gamle gikk også tett på propellen og det fungerte i og for seg ok, men med det nye håper jeg å få bedre styreevne ved revers. Sitér dette innlegget Link to post
Vosso63 Svart 14.April.2016 Link til dette innlegget Svart 14.April.2016 (redigert) Lekkert ror, MOW! Jeg får vel vise mitt svært enkle treror jeg også, da! Roret er laga av god en toms furu, to bordstykker. De er ikke limt, men holdes sammen av flatjerna oppe og nede. Det innerste bordet er runda, ellers er det svært enkelt. Med en saktegående propell innafor roret er det minimal styring ved bakking. Båten drar mot babord (eller er det motsatt?), i hvert fall ene sida, uansett hvor mye jeg ratter og styrer. Egentlig er det bare "jokking" (unnskyld ordbruken) framover og akterover, med vekslende stigning på bladene, som kan endre retninga på båten ved bakking og dreiing i trange farvann, ved kai, og slike plasser... Redigert 14.April.2016 av Erik AN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.